کد خبر: 1075567
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر و با اقدامات موثر و کنترل‌های هوشمند زمین‌خواری در اراضی ملی و دولتی این استان تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهدی نوظهور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل وظیفه حفاظت و صیانت از اراضی ملی و دولتی در داخل شهرها و روستاها را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در این مجموعه ۲۱ نفر در سطح استان فعالیت می‌کنند که پس از طی مراحل قانونی کارت شناسایی و لباس متحدالشکل برای آنها تهیه و تدارک دیده شده است.

نوظهور از شناسایی ۶۹۲ هکتار اراضی تصرف شده ملی در استان خبر داد و گفت: ۳۰۷ هکتار از این اراضی خلع ید شده و ۳۸۵ هکتار اراضی تصرف شده در مراجع قضایی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری قضات هرچه سریعتر این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و احکام لازم برای متصرفان غیرقانونی صادر شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای ۷۳ هکتار زمین ملی به ارزش یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان احکام رفع تصرف صادر شده است.

نوظهور ادامه داد: در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است که یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر کمک کرده تا جلوی این اقدامات گرفته شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در سال های آینده آمار زمین خواری در این استان به صفر برسد و شهروندان باید مراقبت افراد سودجو و زیاده خواه باشند تا گرفتار خرید و فروش زمین‌های دولتی نشوند.

نوظهور ممنوعیت خرید و فروش زمین‌های دولتی را یادآور شد و گفت: در قانون برای متخلفان مجازات یک ماه تا یک سال حبس پیش‌بینی شده و هیچ مرجع حقیقی و حقوقی حق خرید و فروش اراضی ملی مگر با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را ندارد.

وی گفت:با همکاری معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی برای مدیریت یکپارچه اراضی ملی سعی شده تا در قالب سیستم UTM مشخصات اراضی به ثبت برسد تا جلوی هرگونه سوءاستفاده در اراضی ملی گرفته شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت مشارکت و همکاری مردم را با یگان حفاظت در برخورد جدی با زمین خواری و تصرف اراضی ملی یادآور شد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۶۵۶ به عنوان پل ارتباطی مردم و یگان حفاظت ، اطلاعات دقیقی را از زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی در اختیار این مجموعه قرار دهند تا اقدامات قانونی به انجام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها