کد خبر: 1075508
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت‌ها و ملت‌های مقاوم خواهد بود، تأکید کرد: توسعه همکاری کشور‌های مقاوم سیلی محکمی بر صورت امریکا و قدرت‌های زورگو در جهان است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت‌ها و ملت‌های مقاوم خواهد بود، تأکید کرد: توسعه همکاری کشور‌های مقاوم سیلی محکمی بر صورت امریکا و قدرت‌های زورگو در جهان است.
به گزارش ایرنا، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دیدار با وزرای «اقتصاد و دارایی»، «معادن» و دستیار ارشد رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در امور تجاری، ترویج سرمایه‌گذاری و همکاری‌های بین‌المللی و مدیران حوزه نفت و انرژی این کشور، با تأکید بر ضرورت تقویت همکاری‌های ایران و نیکاراگوئه، به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی، خواستار تلاش مسئولان دو کشور در راستای افزایش سطح مبادلات تجاری فی‌مابین به نفع توسعه رفاه و پیشرفت دو ملت شد. وی با تأکید بر اینکه توسعه همکاری کشور‌های مقاوم سیلی محکمی بر صورت امریکا و قدرت‌های زورگو در جهان است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت‌ها و ملت‌های مقاوم امریکای لاتین به‌ویژه نیکاراگوئه بوده و نسبت به آن مصمم است.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام ایران در ارسال بنزین به ونزوئلا به‌رغم مخالفت‌ها و کارشکنی‌های امریکا، اظهار داشت: این اقدام این پیام را برای دولت‌ها و ملت‌های جهان داشت که دیگر دوران فشار و زورگویی علیه دیگر کشور‌ها به پایان رسیده است. رضایی دخالت امریکا در امور داخلی کشور‌ها را توهین به ملت‌ها دانست و تأکید کرد: در این شرایط باید دولت‌ها و ملت‌های آزادیخواه و مقاوم در کنار هم باشند و با گسترش روابط همه‌جانبه به توسعه رفاه و پیشرفت یکدیگر کمک کنند. وی افزود: دولت‌ها و ملت‌های مقاوم با تقویت و توسعه مناسبات و همکاری‌ها می‌توانند به دنیا ثابت کنند که انقلابی‌گری با پیشرفت اقتصادی هم سازگاری دارد.
وزیر اقتصاد و دارایی نیکاراگوئه نیز در این دیدار با اشاره به نزدیکی دو دولت و دو ملت در مبارزه با زیاده‌خواهی قدرت‌های زورگو، گفت: باید در راستای توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون تلاش کنیم. وی همچنین با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های نیکاراگوئه در بخش نفت و انرژی، حفاری‌های نفتی و توسعه بنادر، خواستار استفاده از تجربیات ایران و حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در این حوزه شد. وزیر معادن نیکاراگوئه هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های عظیم معدنی در نیکاراگوئه به‌ویژه در زمینه معادن طلا، تسهیل در همکاری‌های مشترک دو کشور و حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در این بخش را حائز اهمیت دانست. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور که به نمایندگی از سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه به این کشور سفر کرده است، با حضور در میدان انقلاب ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، رئیس‌جمهوری این کشور شرکت کرد. در این مراسم که علاوه بر معاون اقتصادی رئیس‌جمهور کشورمان، رؤسای جمهور کوبا و ونزوئلا و مقامات عالی‌رتبه و سفرای دیگر کشور‌ها نیز حضور داشتند، دانیل اورتگا به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم کشورش سوگند یاد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار