کد خبر: 1075447
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
جلسه بررسی توسعه زیر ساخت فنی و نحوه اجرایی و مدیریتی خدمات الکترونیک در آرامستان بهشت سکینه(س) با حضور عمار ایزدیار عضو شورا و رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر کرج، حمیدرضا عسگری رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌ها و دیگر مسئولان در محل این مجموعه برگزار شد.

در این جلسه عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شورا اهتمام ویژه‌ای در ارائه خدمات الکترونیک و افزایش رضایت شهروندان در این حوزه دارد، اظهار داشت: از ابتدای شورای ششم تاکنون یکی از موارد که مورد تاکید بوده، این بحث است.
 عمار ایزدیار افزود: کمیسیون شهر هوشمند از سازمان‌ها و مناطقی که اقداماتی در راستای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان انجام می‌دهند، استقبال می‌کند تا بتوان به نتایج قابل قبولی رسید.

وی ادامه داد: در این میان از توان و ظرفیت بالای استارتاپ‌ها و گروه‌های نوآور و صاحب ایده می‌توان بهره برد تا کرج را به سمت شهر هوشمند هدایت کرد.

ناظر شورای شهر کرج در سازمان مدیریت آرامستان‌ها یادآور شد: طی دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌ها، بسیاری از خانواده های سوگوار نتوانستند آن طور که باید مجالس ترحیم و عزاداری برای عزیزان از دست رفته برگزار کنند که در این زمینه با اجرای طرح یادکد، بخش قابل توجهی از خلاء موجود در این زمینه برطرف خواهد شد و در بستر فضای مجازی تمامی مراسم ها برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: در این راستا از سوی شرکت مربوطه نیازسنجی‌های مورد نیاز انجام و پلتفرم متناسب با نیاز خانواده‌های عزادار تهیه می‌شود.

در ادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج طی سخنانی با اشاره به اینکه امروزه فضای خدمات آنلاین نقش بسیار مهمی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زندگی انسان ها دارد، اظهار داشت: در حیطه نوع و جنس کار این سازمان و نحوه ارائه خدمات به خانواده‌های عزادار، با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی برای رفع نیاز خانواده های سوگوار جهت تسهیل در برگزاری مجالس ترحیم استفاده کرد.

حمیدرضا عسگری ادامه داد: در واقع یکی از دغدغه های خانواده های عزادار در ایام محدودیت های کرونایی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، رسیدگی به اعمال عبادی برای آمرزش و شادی روح متوفی است که از این دست می‌توان به موارد همچون ختم قرآن، صلوات، نماز شب اول قبر، اخذ حلالیت و ... اشاره کرد که می‌تواند در بستر فضای مجازی انجام گیرد.

وی افزود: از سویی دیگر در جامعه کنونی سهم قابل توجهی از امور به وسیله کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها انجام می‌گیرد در واقع کسب و کارهای دارای خلاقیت و نوآوری به بهبود فرآیندها کمک شایانی می‌کنند که در این راستا سازمان آرامستان ها طی همکاری با یکی از گروه‌های دانش بنیان و استارت آپی، اجرای طرح "یادکد" را دستور کار دارد.

این مسئول یادآور شد: برای ارائه خدمات الکترونیک در بستر فضای مجازی، پویایی، خلاقیت، ایده پردازی، ارائه خدمات ویژه به مخاطب و ... برای ما بسیار مهم است چون طی سال‌های گذشته در چند شهر کشور چنین اقداماتی انجام شده و به دلیل عدم جذب مخاطب و نبود برنامه ریزی مدون به بن بست خورده و اجرای آن متوقف شده است.

عسگری اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات الکترونیک نیز طی چند سال گذشته طرح هوشمندسازی قبور شهدا، هنرمندان و نام آوران با هدف آشنایی، بزرگداشت و زنده نگه داشتن نام آنها، قبور این قطعات به سیستم رمزینه QR CODE مجهز شد که علاقمندان در صورت تمایل با اسکن این کد می‌توانند زندگی نامه و آثار نام آوران و یا وصیت نامه شهدا را مطالعه کنند همچنین این سیستم قابلیت پخش عکس، متن، فیلم و ... را دارد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اجرای طرح یادکد در این سازمان توسط گروه ایده پردازان حکیم در بهشت سکینه(س) اظهار داشت: هم اکنون وجود یک پلتفرم مناسب در فضای مجازی برای رفع نیاز خانواده‌های سوگوار ضروری است که در این راستا طرح یادکد قرار است اجرا شود.

وی گفت: طرح یادکد دارای امکاناتی از قبیل امکان ثبت تعداد صلوات، فاتحه، ختم قرآن، نماز شب اول قبر، برگزاری مجلس ترحیم آنلاین، اطلاع رسانی آسان اخبار و مراسم‌ها، کمک به پذیرش فقدان عزیز از دست رفته از طریق تسهیل مرور خاطرات، تسهیل دسترسی به محل مزار از طریق ثبت موقعیت جغرافیایی و مکان یابی، امکان مینیمال نمودن طرح سنگ مزار با استفاده از بارکد اختصاصی صفحات، امکان جمع آوری اطلاعات بستگان از متوفی است که کمک شایانی در جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری و ... می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار