کد خبر: 1075438
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
مشاور خلاقیت و نوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ضعف ارتباط دو طرفه بین صنعتگران و فناوران بزرگترین چالش اقتصاد فناور و نوآور در این استان است.

عبدالرضا فلاح  در جلسه توسعه اقتصاد فناور و نوآور آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز افزود: ایجاد ارتباط دوطرفه و سودآور بین بنگاه های صنعتی و بنگاه های فناور از مهم ترین ابزارهای توسعه تعامل میان صنعتگران و فناوران است.

وی اظهار داشت: صنعتگران برای بهبود و تکمیل زنجیره ارزش و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی خود باید از ایده ها و نوآوری های شرکت های فناور و استارت آپ ها استفاده کنند.

مشاور خلاقیت و نوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت های فناور و استارت آپ ها نیز باید با ایجاد ارتباط با صنعتگران ایده های خود را به محصول و ثروت تبدیل کنند.

فلاح با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط دوطرفه بین صنعتگران و فناوران به نفع صنعت و اقتصاد آذربایجان شرقی است، ادامه داد: عدم برقراری ارتباط بین این دو طیف موجب می شود شرکت های فناور با وجود صرف هزینه در فروش ایده های خود با مشکل برخورد کنند و صنعتگران نیز در توسعه و بهبود زنجیره ارزش نتوانند از ایده های این شرکت ها بهره ببرند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به محدودیت های مالی شرکت های فناور برای جذب سرمایه، گفت: برای رفع این محدودیت ها بهتر است رویداد های سرمایه گذاری برای شرکت های حوزه فناوری (مانند DEMO DAY) در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شود.

عبدالرضا واعظی، افزود: پیشنهاد می شود عضویت ایران در «پیمان اقتصادی شانگهای» و استفاده از ظرفیت های فناورانه آن و بهره برداری از این فرصت از سوی اتاق بازرگانی تبریز پیگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر