کد خبر: 1075280
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

انفجار تانکر حامل سوخت مازوت در روستای حسین‌آباد سنندج حادثه‌ای مرگبار را رقم زد. این حادثه که علت آن را بی‌احتیاطی راننده فوت شده اعلام کرده‌اند، سه‌کشته و شمار زیادی مجروح برجای گذاشته است. در جریان حادثه خانه‌های بسیاری تخریب شده و خسارت‌های مالی زیادی برجای مانده است. با وجود این که محل حادثه از نقاط حادثه‌خیز است تلاشی برای رفع خطر از آن صورت نمی‌گیرد و جان و مال مردم به این شیوه از دست می‌رود.
ساعت ۱۹:۴۰ شامگاه شنبه، یک دستگاه تانکر حامل سوخت مازوت هنگام عبور از کنارگذر روستای حسین‌آباد سنندج واژگون شده و سپس منفجر شد. همزمان با وقوع انفجار و جاری شدن مایع مازوت ساختمان‌های اطراف هم به سرعت دچار آتش‌سوزی شدند. پس از مرگ راننده میان شعله‌های آتش، زوج جوانی که سوار خودروی خود بودند، قبل از این که فرصت فرار از مهلکه را پیدا کنند میان آتش سوختند. همزمان با حضور امدادگران در محل عملیات مهار آتش و نجات گرفتار شدگان در دستور کار قرار گرفت. با مهار آتش و در حالی که برق و گاز منطقه قطع شده بود ساکنان ساختمان‌های حادثه دیده اسکان اضطراری داده شدند. آن‌گونه که مقام‌های محلی اعلام کرده‌اند ۲۵‌ساختمان مسکونی به شدت دچار حادثه شده‌اند که ۱۰ واحد آن تخریب شده است. همچنین ۱۰ تا ۱۵ خودرو هم در آتش سوخته است. اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در واکنش به خسارت‌های وارد شده به حادثه دیدگان اعلام کرد میزان خسارت‌های وارد شده به حادثه دیدگان از سوی کمیسیون تعیین خسارت بررسی و ساختمان‌های آسیب دیده از سوی بنیاد مسکن بازسازی خواهد شد.
براساس این گزارش محل حادثه از نقاط حادثه‌خیز است که به حال خود رها شده و نسبت به رفع خطر از آن کاری صورت نگرفته است. کنعانی از اعضای شورای حسین‌آباد گفت که چند سال است که این محل حادثه‌خیز است و همواره خسارت‌های مالی و جانی زیادی به جامعه تحمیل می‌شود، اما اقدامی برای رفع آن انجام نمی‌شود.
حمید عبدالملکی، جانشین رئیس پلیس راه کردستان هم گفت: با اطمینان اعلام می‌کنیم که راننده توان کنترل نداشته است. وی توضیح داد: یکی از مشکلات در حوادث اینچنینی، قوس‌های قائم و افقی در امتداد شیب‌های جاده‌است. مواد سیال مهارت بیشتر و وسیله مطمئن‌تری لازم دارد و شیب‌های منتهی به قوس‌ها موجب گرمترشدن سیستم ترمز و در نهایت عدم کنترل وسیله نقلیه می‌شود. محمدراشد مدرس‌گرجی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم به فارس گفته است که در کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوب شده که حمل مواد خطرناک از ساعت‌۱۷ و شب هنگام ممنوع است و با شرکت نفت نیز مکاتبه شده‌است که این موضوع رعایت نمی‌شود.
پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم گفت که حادثه موجب انفجار گازشهری در چند واحد مسکونی شده‌است. وی ادامه داد: امدادگران شش نفر را که دچار جراحت شده بودند به مراکز درمانی منتقل کردند، اما شمار مصدومان بیش از این است؛ چرا که بسیاری از آن‌ها توسط مردم به بیمارستان منتقل شده بودند. وضعیت دو نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار