کد خبر: 1074989
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

بیوه شاه مخلوع روز گذشته در پیامی به مناسبت قانون «ممنوعیت حجاب» که برای نخستین بار در ۱۷ دیماه ۱۳۱۴ به دستور رضا خان به مرحله اجرا گذاشته شد، از این قانون به عنوان روز مبارزه برای آزادی زنان ایران یاد کرد!
در این پیام صوتی که از شبکه اجاره‌ای من و تو پخش شد، فرح پهلوی دستور کشف حجاب اجباری را «برکت، درایت و دوراندیشی» رضا شاه دانسته که به زعم او به واسطه آن زن ایران را به صحنه اجتماع و تاریخ بازگردانده است.
بیوه شاه در حالی مدافع حقوق زنان ایران شده و به این روز ننگین افتخار می‌کند که به دستور رضاخان قلدر مأموران شهربانی و پاسبان‌ها در کوچه و خیابان شهر‌ها به اذیّت و آزار زنان و دختران محجّبه می‌پرداختند و با خشونت چادر را از سر زنان می‌کشیدند و پاره می‌کردند. قانونی که با اجرای آن بسیاری از زنان و دختران ایرانی خانه نشین شدند. قانونی که پس از آن زمینه برهنگی و فساد اخلاقی را به بهانه‌های مختلف مانند جشن هنر در کشور فراهم کرد. رضا خان اگرچه ماموریت داشت مانند «آتاتورک»، در ترکیه و «امان اللّه خان» در افغانستان زمینه نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی غرب را در ایران فراهم سازد، اما این خوش رقصی‌های پهلوی‌ها چندان دوام نیاورد و ملت مسلمان ایران در انقلاب ۵۷ تومار این دودمان فاسد را درهم پیچید. بیوه شاه اکنون و پس از ۸۶ سال از آن روز سیاه ضد آزادی و عفاف زنان مسلمان ایرانی، گویی دچار زوال عقل شده و فکر می‌کند می‌تواند با قلب واقعیت و تحریف تاریخ، مشتی دروغ به جامعه کنونی ایران تحویل دهد. این هم از طنز‌های تلخ تاریخ است که خاندان فاسدی که پس از فرار از ایران، سرمایه ملت ایران را در صد‌ها چمدان پول و جواهرات چپاول کرده و به یغما بردند و در دامن دشمنان ایران اسلامی خزیدند که بیشترین تحریم‌های ضد انسانی علیه ملت ایران را در طول چهار دهه گذشته اعمال کردند، اکنون مدافع زنان و مادران رنج دیده این ملت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار