کد خبر: 1074240
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تعداد قابل توجهی از روستا‌های سیستان و بلوچستان به طرح ملی آبرسانی روستایی کشور اضافه خواهد شد
سرویس جامعه جوان آنلاین: شاهین پاکروح معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه محمدرضا رضایی کچویی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اسماعیل حسین‌زهی نائب رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان‌های خاش در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سفری یک روزه با هدف بازدید و بررسی وضعیت آبی و طرح‌های مهم آبرسانی شهرستان‌های خاش، میرجاوه و تفتان به سیستان و بلوچستان سفر کرد

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان این بازدید اظهار داشت: با توجه به ایجاد ظرفیت اضافه شدن روستا در طرح ملی آبرسانی روستایی کشور تعدادی از روستا‌های فاقد شبکه در سطح شهرستان‌های میرجاوه، خاش، تفتان و بخش کورین و نصرت‌آباد شهرستان زاهدان که مطالعات آن انجام شده به صورت ویژه در این طرح قرار خواهد گرفت.

شاهین پاکروح گفت: موضوع آب سیستان و بلوچستان تبدیل به دغدغه ملی شده است، به‌همین منظور طرح انتقال آب از دریای عمان به فوریت در صحن مجلس تصویب شد.

وی با بیان اینکه منابع آبی استان با توجه به خشکسالی‌ها ناپایدار شده و تنش‌هایی را به وجود آورده، افزود: مطالعات طرح‌های آبرسانی در شهرستان‌های خاش، تفتان و میرجاوه به صورت کوتاه مدت و میان مدت صورت پذیرفته و با پول امروز ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های یاد شده هزینه شده است.

پاکروح یادآور شد: از سال ۹۳ با حمایت مجلس، ردیف ملی اعتبارات آبرسانی روستایی ایجاد شد و از ابتدای این سال تا پایان سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان منابع مالی از محل صندوق توسعه و ردیف ملی در شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت‌آباد زاهدان هزینه شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از ثمره و دستاورد‌های این سفر گفت و تصریح کرد: در بازدیدی که به اتفاق رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین زاهدان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفت، نتایج خوبی از آن حاصل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه آبرسانی به خاش از کارواندر در مرحله نهایی انتخاب پیمانکار است مقرر شد کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شریف شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تأمین اعتبار این طرح بر اساس ماده ۵۶ قانون بودجه توسط بانک مسکن همکاری و مساعدت کند. به منظور تکمیل این طرح به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با بهره‌برداری از آن تنش آبی شهر خاش و تعدادی از روستا‌ها رفع خواهد شد.

پاکروح خاطرنشان کرد: در سال جاری عملیات اجرایی مجتمع ۸۳ روستایی حومه خاش یا شهید خیابانیان نیز از محل اعتبارات ملی و محرومیت زدایی آغاز می‌شود و مقرر شد در این طرح مساعدت ویژه کمیسیون عمران در خصوص اختصاص بودجه در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرد.

وی با اشاره به تأمین مالی طرح آبرسانی به روستا‌های مجتمع «دشت آبخوان»، گفت: به منظور تکمیل این طرح کمیسیون عمران مجلس قول مساعد در خصوص تأمین اعتبار کافی طی سال ۱۴۰۱ را داد.

پاکروح تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات آبرسانی در شهرستان تفتان نیز مقرر شد فاز یک مجتمع آبرسانی چاه احمد تا پایان سال تکمیل و کل ۳۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد و عملیات اجرایی فاز دو مجتمع «چاه احمد» با تعداد ۳۵ روستای تحت پوشش از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی آغاز شود.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور گفت: در جلسه جمع‌بندی، بر تسریع در تکمیل طرح‌های آبرسانی به دهپابید و اسکل آباد شهرستان تفتان تا پایان سال ۱۴۰۱ تاکید شد و کمیسیون عمران مجلس قول مساعد در زمینه تأمین اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۱ را داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد ظرفیت اضافه شدن روستا در طرح آبرسانی روستایی کشور تعدادی از روستا‌های فاقد شبکه در سطح شهرستان‌های میرجاوه، خاش، تفتان و بخش کورین و نصرت‌آباد شهرستان زاهدان که مطالعات آن انجام شده و اطمینان از تأمین آب آن حاصل شده است به صورت ویژه در طرح حاصل شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار