کد خبر: 1072874
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی جزئیات برگزاری این مراسم را در تهران و سایر استان‌ها اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا مقدم‌فر طی سخنانی در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها اظهار کرد: حاج قاسم اسطوره آزادی‌خواهی و عدالتخواهی بود و آزادی را برای همه می‌خواست. او نماد انسان تراز انقلاب اسلامی است. مکتبی که بتواند حاج قاسم را تربیت کند حتماً مکتبی است که می‌توان از آن پیروی کرد و امروز افتخار به حاج قاسم، افتخار به انقلاب اسلامی است.
مقدم‌فر افزود: او در قالب‌های تنگ جناح‌های سیاسی نمی‌گنجید، سیاسی بود، اما سیاست‌زده نشد، برای همین بود که دست‌های همه مردم با هر سلایق و گرایش‌ها و قومیت‌ها در جریان تشییع او به هم گره خورد. نظرسنجی‌های داخلی و خارجی هر دو این را تأیید می‌کردند که حاج قاسم سلیمانی در طول حیات دنیوی خود بعد از مقام معظم رهبری، محبوب‌ترین فرد در این کشور بود و ما این را در جریان تشییع پیکر او هم شاهد بودیم.
۱۳ دی، مصلی
دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با اشاره به شرایط برگزاری این مراسم، گفت: رویکرد اصلی ستاد همان مردمی برگزار کردن مراسم است، البته دستگاه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی هم فعال هستند، اما از آن‌ها خواسته‌ایم از فعالیت‌های مردم در این زمینه حمایت کنند و با آن همراه شوند. هدف اصلی ما نیز این است که شخصیت شهید سلیمانی برای مردم تبیین و از گنجینه پرب‌های اندیشه او مراقبت شود تا تحریفی انجام نشود. وی ادامه داد: برنامه‌های بزرگداشت مدتی است با شیب ملایم هم در صداوسیما و هم در میان مردم آغاز شده است. اوج این حرکت‌ها در «هفته مقاومت» است که از ۱۰ تا ۱۷دی‌ماه خواهد بود. دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: مراسم روز شهادت ایشان در بعد ازظهر ۱۳ دی‌ماه در مصلای تهران با حضور آحاد مردم و شخصیت‌های داخلی و خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. دومین مراسم هم روز ۱۶ دی‌ماه در سالروز تشییع پیکر ایشان در تهران مربوط به تشییع پیکر۱۵۰شهید گمنام در پایتخت است.
مقدم‌فر یادآور شد: در حرم امام رضا (ع) در ایام شهادت سردار سلیمانی مراسم مختلفی برگزار می‌شود و در شب شهادت ایشان با حضور فرمانده سپاه قدس مراسمی در حرم خواهیم داشت. وی افزود: برنامه‌هایی نیز برای کودکان و نوجوانان در تهران و کرمان و سایر نقاط کشور با عنوان‌هایی نظیر «قهرمان من» برگزار خواهد شد. در کرمان باز هم مراسم ویژه و متنوعی برگزار می‌شود، از جمله در بیت‌الزهرای حاج قاسم در کرمان و در خود محل تدفین ایشان هم در طول ایام شهادت مراسمی برگزار می‌شود.
دبیر ستاد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی ادامه داد: اولین کنگره علمی و پژوهشی شهید سلیمانی تحت عنوان «شهید سلیمانی مکتب تراز تمدن اسلامی» برگزار می‌شود و بسیاری از برنامه‌ها تا بهمن ادامه دارد. همایشی هم با حضور رهبران اقلیت‌های دینی داخلی و خارجی و کشور‌های محور مقاومت برگزار می‌شود. مقدم‌فر تأکید کرد: امسال در کنار شعار سال گذشته این بزرگداشت که همان «مرد میدان» بود و ما امسال هم آن را حفظ کرده‌ایم، ذیل این شعار، جمله‌ای از خود سردار سلیمانی را هم اضافه کرده‌ایم که می‌گفتند «ما مدیون مردمیم». این جمله خود سردار سلیمانی است و ما به این جمله هم توجه داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار