کد خبر: 1072250
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان :
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان آذرماه ۱۴۰۰، چهار هزار بخاری گازی بین جامعه هدف این نهاد توزیع خواهد شد.
رحیمی

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال، پنج هزار دستگاه بخاری گازی و دو هزار آبگرمکن گازی بین جامعه هدف این نهاد توزیع شده است.

او افزود: با توجه به سردسیر بودن این استان، تامین وسایل گرمایشی با حمایت خیرین و اعتبارات این نهاد انجام و بین نیازمندان توزیع شده است.

محمدی اضافه کرد: تا پایان آذرماه ۱۴۰۰، چهار هزار بخاری گازی بین جامعه هدف این نهاد توزیع خواهد شد.

او اظهار داشت: در فصل تابستان نیز بیش از پنج هزار دستگاه کولر در استان تهیه و بین نیازمندان وجامعه هدف این نهاد توزیع می‌شود.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون ۴۸ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۱ هزار نفر زیرپوشش این نهاد قرار دارند که این تعداد در ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار خانواده به مجموعه این نهاد اضافه شده است و تنها ۸۰۰ خانواده به ایحاد اشتغال و خودکفایی از چرخه حمایت خارج شدند.

او گفت: خانواده‌های تحت پوشش این نهاد از خدمات مختلف از جمله معیشت، مستمری ماهانه، مسکن، اشتغال، آموزش، درمان و بهداشت و بیمه بهره‌مند خواهند شد.

محمدی بیان کرد: حوزه‌های فرهنگی، بصیرت افزایی و حضور در خانواده‌ها و ایجاد و گفتمان انقلاب اسلامی در خانواده‌های مددجویان ارائه می‌شود.

او افزود: ایجاد اشتغال و تامین مسکن به عنوان مهمترین سیاست و برنامه این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف است که برنامه و تعهد امسال اشتغال برای جامعه هدف این نهاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی است و تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان برای مددجویان ایجاد شده است.

محمدی اضافه کرد: به منظور حمایت از اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد علاوه بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب مشاغل خانگی و خرد از کارفرمایانی برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، نیز حمایت می‌شود.

او اظهار داشت: برای حمایت از کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال و به کارگیری هر نفر از مددجویان این نهاد یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به کارفرما پرداخت و یا بیمه فرد مددجو تا دو سال از سوی کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: به کارفرمایانی که در مناطق محروم استان برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند نیز هر دو بسته حمایتی پرداخت حق بیمه و و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

او گفت: ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار که بیش از ۵۰ درصد جمعیت خانوار زیرپوشش این نهاد را تشکیل می‌دهند در قالب مشاغل خانگی، مشاغل خرد امکان پذیر است که همراه با فرزندپروری اشتغال و درآمد نیز داشته باشند.

محمدی به ارائه آموزش مهارتی به مددجویان برای ایجاد اشتغال، راهبری شغلی، کاریابی و کارفرمایی و تامین بازار فروش برای مددجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ثابت اشاره و بیان کرد: در استان ۳۲ نفر به عنوان راهبر شغلی کار نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی را بر عهده دارند.

او افزود: برای تامین مسکن مددجویان نیز در صورتی که مددجو زمین را تامین کند از صفر تا ۱۰۰ درصد احداث مسکن با کمک خیرین و اعتبارات این نهاد قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد برکت و بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

محمدی به کمبود زمین در برخی مناطق روستایی برای واگذاری به مددجویان از سوی بنیاد مسکن اشاره و اضافه کرد: در صورت توسعه طرح‌های هادی در مناطق روستایی و افزودن زمین از منابع طبیعی به این روستاها، واگذاری زمین به مددجویان امکان پذیر خواهد شد.

او به انعقاد تفاهمنامه با مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمین در قالب مسکن ملی به این نهاد برای تامین مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تامین زمین مورد نیاز مشکل مسکن مددجویان این نهاد نیز رفع خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: خیران امسال بیش از ۹۴۲ میلیارد ریال در چهار حوزه صدقات، اکرام و محسنین، زکات، مناسبت‌ها و اعیاد برای کمک به نیازمندان اهدا کردند که از این میزان ۳۷۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های جمع‌آوری شده در ۱۲۴ مرکز نیکوکاری بوده است.

او گفت: از ابتدای آذرماه سامانه امداد هوشمند در استان فعال شده که با فعال شدن این سامانه کار پایش خانواده‌ها انجام و خانواده‌های که توانمند شدن از چرخه حمایت خارج و خانواده‌های نیازمند واقعی به چرخه امداد وارد خواهد شد.

محمدی بیان کرد: در این طرح مددکاران با حضور در محلات به شناسایی مددجویان و استخراج نیاز‌های آن‌ها می‌پردازند تا ارائه خدمات به جامعه هدف براساس نیاز واقعی آن‌ها باشد.

او افزود: هم اکنون پنج هزار و ۲۵۰ فرزند یتیم و محسنین در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند که دو هزار و ۲۰۰ فرزند یتیم و سه هزار فرزند محسنین هستند و بیش از ۱۶ هزار حامی از این افراد حمایت می‌کنند.

محمدی اضافه کرد: حامیان طرح اکرام و محسنین امسال بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال برای حمایت از این فرزندان معنوی خود اهدا کردند.

او ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا، مردم استان می‌توانند کمک‌های خود را برای کودکان بی سرپرست و محسنین از طریق کد دستوری *۸۸۷۷*۰۳۸# پرداخت نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر