کد خبر: 1071933
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
وزیر راه:
قاسمی، راه‌آهن خرم‌آباد – دورود را از طرح‌های مهم راه آهن کشور خواند و گفت: تکمیل این طرح ملی انمسال از سر گرفته می شود.

به گزارش جوان از لرستان، «رستم قاسمی»، امروز(19آذر)، در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن دورود به خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: راه‌آهن خرم‌آباد - دورود از طرح‌های مهم راه آهن کشور و طرحی ملی است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ۳۰ درصد این طرح در بخش‌های احداث تونل و ابنیه‌های بزرگ است. 

با بیان اینکه طرح تکمیل‌ راه آهن خرم آباد - دورود، با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است اما طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی، این طرح تعطیل شده بود، افزود: تکمیل این طرح سال جاری از سرگرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: زمان‌بندی واقعی برای این طرح باید پیش‌بینی و طی چند روز آینده اعلام شود تا بتوان با قرارگاه در خصوص اعتبار و زمان‌بندی اجرا و تکمیل آن توافق کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تأمین منابع اعتباری، این طرح طی سه سال تکمیل و افتتاح خواهد شد، گفت: این طرح می‌تواند از طریق محل‌های خارج از اعتبارهای جاری کشور تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح از محل تهاتر نفت برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، بیان کرد: از محل منابع اعتباری خود طرح نیز ۱۲۰ میلیارد تومان در بودجه قرار دارد

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه مصوبه‌های سفر هیئت دولت نیز منابعی برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار