کد خبر: 1071408
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امشب نسبت به آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و احتمال کولاک برف در ۱۰ استان هشدار داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو پایدار و در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است.

از اواخر وقت امروز با گذر امواج تراز میانی جو در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران گاهی همراه با وزش باد و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه این شرایط در استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی و شمال خوزستان ادامه دارد و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز سه‌شنبه تا اوایل وقت پنجشنبه مجددا انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرجمعیت باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، به‌تدریج غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و سمنان وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده سات. همچنین اوایل وقت امروز خلیج‌فارس مواج خواهد شد.

توصیف سامانه: ورود سامانه بارشی به کشور

زمان شروع: شب یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۴

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق، مه آلودگی و کاهش دید و کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما.

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۴: نوار غربی آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۵: کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال خوزستان، ایلام، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: تجهیز خودرو‌ها به وسایل زمستانی در عبور از گردنه‌های برف گیر و آمادگی راهداری، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان شروع: صبح یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۴

زمان پایان: ظهر پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

نوع مخاطره: سکون نسبی در جو، همراه با افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۴: تهران، کرج، اصفهان، تبریز، اراک.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۶: تبریز، ارومیه، تهران، کرج، اراک، اصفهان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۷: تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد.

پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۸: تهران، کرج، اصفهان و مشهد.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و درمناطق صنعتی و پرتردد، احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای تمام گروه‌ها به‌ویژه از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه.

توصیه: پرهیز از تردد‌های غیرضروری به مناطق پرتردد، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحد‌های صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار