کد خبر: 1071219
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اکنون ۴۴ طرح نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در استان وجود دارد که تکمیل آن برای هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.
محسن زاهد احمدی

مهیار مشایخی گفت ارزش سرمایه‌گذاری طرح های نیمه تمام صنعتی استان ۶۰۰ میلیارد تومان است. 

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۳۰ واحد صنعتی نیمه تمام استان باید در سال جاری به مرحله بهره برداری برسد.

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع این طرح های نیمه تمام صنعتی تا ۲ سال آتی به بهره برداری می رسند. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم  گفت: اکنون ۷۵۰ طرح نیمه تمام دارای اعتبار در استان وجود دارد که با اجرای آن ها ۲۰ درصد اشتغال زایی و ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری در استان افزایش خواهد یافت.

حسین حاجی بگلو اظهار داشت: با اجرای این طرح ها سه هزار اشتغال در استان ایجاد می شود.

وی درباره توانمندیهای حوزه صنایع استان گفت: یکی از مزیت های استان در این زمینه، برخورداری از صنایع بزرگ همچون پتروشیمی، فولاد، سیمان، آلومینا است که این صنایع مادر بستری برای توسعه فعالیت های صنعتی پایین دستی است. 

وی افزود: وجود شبکه توزیع و انتقال گاز طبیعی در استان هم زمینه را برای تامین سوخت مورد نیاز صنایع استان فراهم کرده است که یکی دیگر از مزیت های استان، وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان است این کشور همسایه اشتراکات قومی، مذهبی و اجتماعی با خراسان شمالی دارد که برقراری ارتباط تجاری و مراودات اقتصادی را تسهیل کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: قرار گرفتن خراسان شمالی در محور زیارتی و گردشگری مشهد مقدس با شمال و غرب کشور سبب شده تا زمینه برای سرمایه گذاری و نیز بازاریابی محصولات مهیا باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر