کد خبر: 1071031
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
برپایه نتایج یک نظر سنجی، بیشتر آمریکایی‌ها، نگران وقوع جنگ بین آمریکا و چین در پنج سال آینده هستند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حدود ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها، نگران وقوع جنگ بین آمریکا و چین در پنج سال آینده هستند.

این آمار براساس یک نظرسنجی بدست آمده و یک سوم پاسخ دهندگان درباره وقوع جنگ میان کشورشان و چین گفتند در این باره «بسیار نگرانند.»

نتایج همچنین نشان داد، از میان کشور‌هایی که دو رقمی شدند، تنها ۱۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، روسیه را تهدید می‌دانند، در حالی که ۱۲ درصد کره شمالی را انتخاب کرده‌اند.

بنیاد ریگان در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که آمریکایی‌ها «مجموعه‌ای از نگرانی‌ها» را در مورد چین از جمله افزایش استقرار نظامی، اقدامات اقتصادی و نقض حقوق بشر علیه اویغور‌ها در سین‌کیانگ ابراز کردند. ارتش چین، در حالی که هنوز نسبت به ارتش آمریکا پایین‌تر به نظر می‌رسد، دومین ارتش برتر جهان در نظر گرفته می‌شود.

همچنین ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند اگر تایوان مورد حمله قرار بگیرد، آمریکا باید تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد. کمی بیش از نیمی از افراد (۵۵ درصد) گفتند امکانات نظامی آمریکا از جمله ناو‌های هواپیمابر باید در منطقه مستقر شوند و دقیقاً ۵۰ درصد گفتند آمریکا باید منطقه پرواز ممنوع را بر فراز تایوان اعمال کند، حتی اگر به معنای سرنگونی هواپیما‌های جنگی چین باشد. با این حال، افراد بیشتری - ۶۶ درصد - از اعمال تحریم‌های اقتصادی ضد چین حمایت کردند و ۴۰ درصد افراد خواستار استفاده از نیرو‌های زمینی آمریکا برای دفاع از تایوان شدند.

اگرچه ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند نگران وقوع جنگ آمریکا و چین هستند و ۶۱ درصد نیز از وقوع یک جنگ هسته‌ای نگران هستند، آمریکایی‌ها بیشتر نگران احتمال حملات سایبری (۸۸ درصد)، حملات تروریستی (۸۲ درصد) و یک بیماری همه‌گیر جهانی دیگر (۸۱ درصد) در پنج سال آینده هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار