کد خبر: 1070916
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی گفت:پایگاه های بسبج استان مرکزی در حوزه های مختلف توانمندی ها و ظرفیت های خوبی دارند و ارزیابی های امسال نشان از عملکرد قابل قبول آنها دارد.
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی گفت: پرداختن به امورات مسجدمحوری، گشت رضویون، امور فرهنگی و هنری، امور اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های ورزشی، اقدامات جهادی، تعلیم و تربیت از جمله شاخص‌های ارزیابی پایگاه های بسیج است که نتایج ارزیابی پایگاه های بسیج در چهاردهم آذر ماه اعلام خواهد شد.
 
سرهنگ پاسدار «محسن خلجی» معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به برنامه های سپاه در احیای کارکردهای مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ضرورت های مهم تحقق بیانیه گام دوم نقش آفرینی و احیای کارکردهای مساجد است و مساجد باید رویکرد جوانگرایی داشته باشند و لذا جوانان باید در مساجد میدان دار باشند.

وی افزود: حضور جوانان در هیات امنا و مسئولیت‌های دیگر مساجد باعث جذب جوانان به مساجد میگردد و باید این امر بسیار مهم اتفاق افتد. 

سرهنگ خلجی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جوانان را باید جذب مسجد کرد وحتی باید برای جوانان در مسجد جایگاه ویژه درنظر گرفت و اینکه جوان مسجد را خانه خود بداند دارای برکات فراوانی است و لذا افرادی که سالیان متمادی بعنوان هیات امنا و خادم مساجد... درمساجد مشغول به فعالیت میباشند عرصه را به جوانان واگذار نمایند و به آنها در این مسیر مشاوره و راهنمایی لازم را ارائه نموده و کمک کنند تا مساجد همانند سالیان اوایل انقلاب سرشار ازجوانان و نوجوانان گردد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم بسیج در گام دوم انقلاب احیای پایگاه های بسیج با محوریت مساجد است که رویکرد آن پای کارآوردن همه ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به مردم است.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: خوشبختانه امروز پایگاه های بسیج محلی برای عملیاتی کردن استعدادها و توانمندی های اقشار جامعه هستند و نخبگان زیادی در سطح جامعه برنامه های خود را از طریق پایگاه های بسیج دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه از مصادیق موفقیت پایگاه های بسیج به شکل مسجد محوری در طول انقلاب اسلامی بسیار است،گفت: آخرین نمونه آن اجرای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی بود که پایگاه های بسیج با ارائه بیش از ۵۰ عنوان خدمت به مردم در راستای کنترل بیماری و کاهش آسیب های آن نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اسوه بیان کرد: در راستای ارتقای سطح فعالیت های پایگاه های بسیج جشنواره اسوه پیش بینی شده که سال گذشته با وجود شیوع شدید بیماری کرونا برگزار نشد ولی امسال مرحله استانی این جشنواره در شهرستان محلات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی افزود: ایجاد فضای رقابتی بین پایگاه های بسیج، ایجاد شور و انگیزه میان بسیجیان در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی ها از اهداف مهم جشنواره اسوه است که پایگاه های بسیج علاوه بر ارائه عملکرد یکساله خود از تجربیات سایر پایگاه ها نیز بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال در مرحله استانی جشنواره اسوه بیش از ۳۰ پایگاه بسیج که از کلیه شهرستان های استان بودند حضور فعال داشتند و این جشنواره به مدت دو روز از سی ام آبان تا دوم آذر ماه در شهرستان محلات برگزار شد.

سرهنگ خلجی خاطر نشان کرد: پرداختن به امورات مسجدمحوری، گشت رضویون، امور فرهنگی و هنری، امور اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های ورزشی، اقدامات جهادی، تعلیم و تربیت از جمله شاخص‌های ارزیابی پایگاه های بسیج است که نتایج ارزیابی پایگاه های بسیج در چهاردهم آذر ماه اعلام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر