کد خبر: 1069924
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
یک مطالعه جدید ادعا می‌کند که اگر روده جنین در معرض کروناویروس قرار گیرد، نوزاد متولد نشده ممکن است به کووید ۱۹ مبتلا شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از زی نیوز، مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کالج لندن انجام شد نشان داد که برخی از اندام‌های جنین، مانند روده، نسبت به سایر اعضا مستعد ابتلاء به عفونت هستند.

با این حال، محققان می‌گویند احتمال آلوده شدن جنین به ویروس کووید ۱۹ بسیار محدود است، زیرا جفت به عنوان یک سپر بسیار مؤثر و محافظ عمل می‌کند و شواهد نشان می‌دهد که عفونت جنینی که به عنوان انتقال عمودی شناخته می‌شود، بسیار غیر معمول است.

دکتر «ماتیا گرلی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «یافته‌های ما توضیح می‌دهد که عفونت بالینی جنین در دوران بارداری امکان پذیر است، اما امری شایع نیست و این برای والدین در انتظار فرزند آرامش بخش است.»

در این مطالعه، محققان اندام‌های مختلف جنین و بافت جفت را که از طریق بانک زیستی در دسترس است بررسی کردند.

این تیم وجود گیرنده‌های پروتئینی، ACE ۲ و TMPRSS ۲ را مورد بررسی قرار دادند که برای عفونت و انتشار کروناویروس مورد نیاز است.

محققان دریافتند که روده و کلیه تنها اندام‌های جنینی بودند که هر دو ACE ۲ و TMPRSS ۲ را داشتند.

از آنجایی که کلیه جنین از نظر آناتومیک در برابر قرار گرفتن در معرض ویروس محافظت می‌شود و بنابراین کمتر در معرض خطر عفونت قرار دارد، تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که ویروس کووید می‌تواند جنین را از طریق روده و از طریق بلع مایع آمنیوتیک جنین آلوده کند، کاری که نوزاد متولد نشده به طور طبیعی برای دریافت مواد مغذی انجام می‌دهد.

پس از تولد، گیرنده‌های ACE ۲ و TMPRSS ۲ به صورت ترکیبی در سطح سلول‌های روده انسان و همچنین ریه وجود دارند. اما در کودکان کوچک‌تر به نظر می‌رسد که روده مهمترین عامل عفونت ویروسی است.

به گفته محققان، واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در بارداری ایمن و بی‌خطر شناخته شده است و احتمال عفونت کروناویروس را به میزان بسیار پایین کاهش می‌دهد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار