کد خبر: 1069898
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

پس از عملیات اخیر رزمندگان یمنی علیه مواضع سعودی‌ها، مردم یمن نیز دیروز در واکنش به تداوم تجاوز ائتلاف سعودی به پشتیبانی امریکا، در چندین شهر به خیابان آمدند و شعار «امریکا در پس تنش‌های نظامی و اقتصادی، ادامه تجاوز‌ها و محاصره یمن است»، سر دادند.
ساکنان استان‌های حجه، تعز، بیضا، عمران، ریمه، سعده و اب‌ها به دنبال فراخوان کمیته سازماندهی تظاهرات در یمن، صبح دیروز خشم خود را از لشکرکشی سعودی‌ها به پشتوانه امریکا فریاد زدند. تظاهرات‌کنندگان در صعده، در قالب بیانیه‌ای به جنایت امریکا واکنش نشان دادند: «مواضع اخیر امریکا منعکس‌کننده تشدید تنش‌های میدانی و جنایات علیه ملت یمن از جمله اعدام ۱۰ اسیر در ساحل غربی است. مقامات امریکایی به موازات تشدید تنش علیه یمن، با هدف فریب افکار عمومی جهان از تمایل خود برای صلح در یمن حرف می‌زنند.» در این بیانیه آمده است که واشنگتن با پوشش سیاسی و حمایت تسلیحاتی از کشور‌های ائتلاف متجاوز به آن‌ها کمک می‌کند تا به جنگ ظالمانه خود علیه ملت یمن ادامه دهند. جنگ علیه یمن را واشنگتن اعلام کرده و این بزرگ‌ترین استدلال قانع‌کننده است مبنی بر آنکه امریکا تصمیم به جنگ علیه یمن و ادامه آن گرفته و بقیه، ابزار‌های اجرایی آن هستند. علاوه بر این، عبدالله بن‌عامر، معاون مدیر اداره ارشاد معنوی وابسته به وزارت دفاع تأکید کرد که این اداره نقش امریکا در تجاوز به یمن را مستند خواهد کرد. وی در این مورد گفت: «فرآیند مستند کردن، موارد مرتبط با سلاح، حمایت لجستیکی، مدیریت عملیات هوایی و تمام اقدامات امریکاست که تأیید می‌کند این کشور ائتلاف متجاوز در یمن را مدیریت می‌کند.»
به موازات این اعتراضات، ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن با اشاره به عملیات نظامی «موازنه بازدارندگی هشتم» ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در عمق خاک عربستان گفت: «ملت یمن در مقابل جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره تحمیلی آن به یمن از هفت سال گذشته تاکنون دست بسته نخواهد نشست و اگر تجاوز به یمن متوقف نشود، عملیات بازدارندگی آتی برای دشمن دردآورتر خواهد بود.» وی همچنین خاطرنشان کرد: «این عملیات‌ها پیامی به نیرو‌های متجاوز به رهبری امریکا است مبنی بر اینکه یمن دارای سلاح‌های بازدارنده راهبردی است که می‌تواند کشور‌های متجاوز را مهار کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار