کد خبر: 1069631
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مصرف گاز در این استان طی هفته آخر آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافت.

حسن افتخاری  افزود: از ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه جاری بالغ بر ۳۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۱۳ میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه از مجموع گاز طبیعی مصرف شده در هفته آخر آبان ماه امسال ۲۹۸ میلیون مترمکعب معادل ۸۶ درصد مربوط به بخش خانگی و عمومی بوده است ادامه داد: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در هفته گذشته بیشترین میزان مصرف گازطبیعی استان در هفته آخر آبان ماه امسال و مربوط به ۲۷ آبان ماه با ثبت ۵۶ میلیون مترمکعب در روز بود که این میزان مصرف روزانه از ابتدای سالجاری تاکنون بی سابقه بوده است.

وی مصرف بهینه و درست گازطبیعی در بخش خانگی را کمک به اشتغال و حفظ زنجیره تولید استان دانست و افزود: صرفه‌جویی در مصرف گاز با راهکارهای ساده همانند استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی اندک، نصب پرده بر روی پنچره ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان میسر است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار