کد خبر: 1069138
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
سوریه در بازی برگشت هم با سه گل آزمون، حاج‌صفی و قلی‌زاده مغلوب ایران شد تا تیم کشورمان در روی کاغذ فقط به دو امتیاز از چهار بازی باقی مانده برای صعود به جام جهانی احتیاج داشته باشد.

سوریه در بازی برگشت هم با سه گل آزمون، حاج‌صفی و قلی‌زاده مغلوب ایران شد تا تیم کشورمان در روی کاغذ فقط به دو امتیاز از چهار بازی باقی مانده برای صعود به جام جهانی احتیاج داشته باشد.
دیشب زنگ شروع دور برگشت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی زده شد و ایران در امان اردن به مصاف سوریه رفت. تیم کشورمان که با تک گل علیرضا جهانبخش، سوری‌ها را در بازی رفت با شکست از تهران بدرقه کرده بود، در بازی دیشب برای تکرار برد دور رفت و نزدیک شدن هر چه بیشتر به جام جهانی قطر به میدان رفت. همان طور که پیش‌بینی می‌شد با توجه به عملکردی که ایران در بازی با لبنان به نمایش گذاشت، دراگان اسکوچیچ در بازی با یاران عمرالسوما، تیم ملی را با چند تغییر به میدان فرستاد. مهم‌ترین تغییر در خط دروازه رخ داد و پس از نمایش لرزان علیرضا بیرانوند در بازی‌های اخیر و به خصوص بازی با لبنان، او در بازی با سوریه روی نیمکت نشست تا امیر عابدزاده به عنوان سنگربان اصلی درون دروازه بایستد.
احسان حاج صفی هم با توجه به مصدومیت علیرضا جهانبخش دوباره در ترکیب قرار گرفت تا کاپیتان اول تیم ملی هم فرصت بازی پیدا کند. سامان قدوس هم پس از بازی نه چندان قابل قبول در بازی با لبنان دوباره به نیمکت برگشت تا احمد نوراللهی یک خط جلوتر بیاید و در میانه زمین در کنار علی قلی زاده و وحید امیری پشت سر سردار آزمون که به عنوان تک مهاجم تیم ملی در نوک خط حمله قرار گرفته بود، بازی کند. امید نورافکن هم دیگر تغییر ایران بود و هافبک دفاعی سپاهان در کنار سعید عزت اللهی در جلوی خط دفاعی ایران که محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده در مرکز و صادق محرمی در راست و احسان حاج صفی در چپ تشکیل می‌دادند، قرار گرفت.
وحید امیری هم برخلاف بازی با لبنان این بار در بال چپ قرار گرفته بود تا با توجه به نفوذهایش، تیم ملی بتواند از قدرت تهاجمی او بیشترین استفاده را بکند، به خصوص که در بازی پنج شنبه گذشته برابر لبنان، وقتی امیری در نیمه دوم به هافبک چپ منتقل شد، با اثرگذاری‌ای که روی دو گل تیم ملی داشت، نقش اصلی را در بردی که با دو گل دقایق تلف شده وارد دروازه لبنان شد، داشت.
در حالی بازی با سوت شای زیانگ و کاو یو داور چینی آغاز شد که تیم ایران از همان ابتدا توانست برتری اش را به شاگردان محروس دیکته کند تا تیم قعرنشین گروه A حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. اگر چه محمود المواس وعمر السوما در نوک خط حمله سوریه خطرناک نشان می‌دادند و حتی یک بار تیر دروازه امیر عابدزاده به لرزه درآمد، اما سوریه تیمی نبود که بتواند روند برد‌های تیم ملی را متوقف کند و تیم کشورمان با سه گلی که سردار آزمون، احسان حاج صفی و مهدی قلی زاده وارد دروازه خالد الحجی عثمان کردند، کار تیم سوریه را تمام کرد.
آزمون باز هم برای ایران گل زد تا نشان دهد که در غیاب مهدی طارمی، خط آتش ایران همچنان مهارناپذیر نشان می‌دهد، ستاره اول ایران در بازی دیشب مانند بازی با لبنان باز هم وحید امیری بود، شماره ۱۱ ایران دیشب ابتدا با یک پاس فوق العاده از مرکز زمین، سردار را با دروازه بان سوریه تک به تک کرد تا گل اول ایران ثبت شود، سانتر امیری در دقیقه ۴۲ هم با دست مدافع سوریه در محوطه جریمه پس از استفاده داور چینی از کمک داور ویدئویی پنالتی تشخیص داده شد تا حاج صفی گل دوم را از پشت نقطه پنالتی تبدیل به گل کند.
قلی زاده هم در دقیقه ۸۹ با به نمایش گذاشتن تکنیک نابش دروازه سوریه را برای سومین بار باز کرد تا تیم ایران در امان به یک پیروزی قاطع دست یابد.
در دیگر بازی‌های گروه A، کره‌جنوبی جدی‌ترین رقیب کشورمان، در عراق توانست ۳ بر صفر این تیم را شکست دهد، امارات هم یک بر صفر لبنان را شکست داد. با توجه به این نتایج، تیم کشورمان با ۱۶ امتیاز به صدرنشینی ادامه داد، کره‌جنوبی با ۱۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفت، امارات با ۶ امتیاز، لبنان با ۵ امتیاز عراق با ۴ امتیاز و سوریه با ۲ امتیاز، هم به ترتیب در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند.
با توجه به نتایجی که دیشب در گروه A رقم خورد، تیم ایران به تنها دو امتیاز از ۴ بازی باقی مانده برای قطعی کردن صعود به جام جهانی احتیاج دارد. تیم کشورمان در بازی بعدی روز ۷ بهمن در تهران میزبان عراق است و با برد در این بازی، ملی پوشان در فاصله ۳ هفته تا پایان بازی‌های مرحله گروهی می‌توانند جشن صعود بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار