کد خبر: 1069063
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
باشگاه استقلال هم‌چنان به دنبال گرفتن حقوق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ است و این مساله در حالی مطرح می‌شود که دو طرف باید ضمانت‌نامه‌های قانونی به یکدیگر بدهند.
 مهم‌ترین چالش این روز‌های مدیران باشگاه استقلال، گرفتن حق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ است. طبق قراردادی که باشگاه استقلال با کارگزار جدید خود منعقد کرده است، ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان کف تعهد درآمدی قرار داده شده که از این عدد ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به تبلیغات محیطی باشگاه استقلال در بازی‌های خانگی است.

باشگاه استقلال در ابتدای تقابل خود با سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای در۵ بند به ادعا‌های سازمان لیگ پاسخ داد و تاکید کرد ادعا‌های سازمان لیگ اشتباه است. در بخشی از این بیانیه آمده بود: متاسفانه به گفته مسوولان سازمان لیگ در فصل جاری لیگ برتر، سازمان لیگ، با هیچ شرکتی به عنوان کارگزار تبلیغات محیطی، قرارداد منعقد نکرده و خود سازمان لیگ به مثابه یک شرکت تبلیغاتی یا کارگزار با اسپانسر‌ها قرارداد می‌بندد که حاکی از روند اشتباه تبلیغات محیطی در فوتبال ایران است. سوال این است که چرا هیچ شرکتی حاضر به همکاری با سازمان لیگ نشده است و البته با چه منطق و اصولی و با چه کارنامه‌ای، خود سازمان لیگ در مقام کارگزار، امور تبلیغات محیطی را اداره می‌کند؟

در ادامه سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال پاسخ داد که در بخشی این بیانیه تاکید شده بود: طبق آیین‌نامه مصوب باشگاه‌ها و سازمان لیگ، واگذاری بخشی از تبلیغات محیطی ورزشی محل برگزاری مسابقات لیگ به شرکت‌های کارگزار تبلیغاتی غیرقانونی است و باشگاه استقلال به تنهایی امکان واگذاری تبلیغات را بدون مصوبه مجمع عمومی و هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نخواهد داشت بدیهی است در صورت نیاز به تغییر رویه فعلی التزام به طی فرآیند قانونی و دریافت مصوبه از سازمان لیگ طبق ضوابط فوق‌الذکر ضروری است.

اتفاقاتی که میان سازمان لیگ و باشگاه استقلال درباره تبلیغات محیطی رخ داد باعث شد تا مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ۲ هفته پیش نشست مشترکی در هتل آکادمی فوتبال برگزار کنند که نتیجه آن نشست، ایجاد یک کارگروه تخصصی در این زمینه و با حضور مدیرعامل‌های باشگاه‌های لیگ برتری بود.

شکل‌گیری این کارگروه و در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ پس از این مصوبه هم نتوانست سازمان لیگ و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری را به نتیجه مشخصی برساند که در روز‌های اخیر گمانه‌زنی‌های جدیدی درباره حقوق تبلیغات محیطی مطرح شد و گفته می‌شود سازمان لیگ در صورت دریافت تضمین‌های لازم از باشگاه‌های لیگ برتری، می‌تواند این حقوق را به باشگاه‌های لیگ برتری دهد.

طبق پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، مدیران باشگاه استقلال هم‌چنان با سازمان لیگ جلسات مختلفی برگزار می‌کنند و قرار است میان ۲ طرف ضمانت‌نامه‌های قانونی مختلفی رد و بدل شود تا به صورت مشروط تبلیغات محیطی به باشگاه‌های لیگ برتری تعلق بگیرد. هم‌چنین کارگزار باشگاه استقلال که ۱۵۰ میلیارد از تعهد درآمدی خود را به تبلیغات محیطی اختصاص داده است، اعلام کرده برای ارائه ضمانت‌نامه‌های قانونی آمادگی لازم را دارد. همچنین گزارش مالی فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باشگاه استقلال از سوی مسوولان سازمان لیگ ارائه شده است و در مورد نحوه درآمد‌ها و چگونگی تقسیم آن بین باشگاه‌ها نیز گفتگو شد.

با وجود این اتفاقات و جلساتی که برگزار شده است، هم‌چنان مشخص نیست سازمان لیگ چه تصمیمی برای تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر در نظر گرفته است. از طرفی دیگر کارگزار باشگاه استقلال ابهامات مختلفی را در خصوص عملی کردن تعهد درآمدی خود بر جای گذاشته است و معلوم نیست این کارگزار در صورت بروز هر اتفاقی می‌تواند کف قرارداد تعیین شده را با باشگاه استقلال بپردازد یا اتفاقات دیگری قرار است رقم بخورد؟ مدیران باشگاه استقلال به دنبال مشخص کردن وضعیت تبلیغات محیطی و پس از آن نحوه تعامل خود با کارگزار خود هستند، اما این تاخیر و به تعویق افتادن وضعیت دریافتی‌های باشگاه استقلال از منابع درآمدی خود می‌تواند این باشگاه را درگیر چالش‌های سخت‌تری کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار