کد خبر: 1069027
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
نایب رئیس شورای شهر کرج:
نایب رئیس شورای شهر کرج گفت:بخش خصوصی در ایجاد و توسعه اماکن مطالعه ، کتابخانه و کافه کتاب دست مدیریت شهری را بگیرد.

علیرضا رحیمی در حاشیه افتتاحیه دهمین کتاب شهر ایران اظهار داشت: کتاب شهر ایران جزء دهمین کتاب شهرهایی است که در بین استان های دیگر در البرز افتتاح شد.

وی گفت: توانایی دستگاه های دولتی در حوزه کتاب و زیر ساخت های کتابخانه ای ضعیف است، به همین دلیل دستگاه های فرهنگی استان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه سرانه مطالعه ما در کشور و به تبع در استان البرز کم و یکی از راه های برون رفت از این مشکل مشارکت بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می تواند در حوزه کافه کتاب، سرای مطالعه و قرائت خانه مشتاقانه به این حوزه وارد شود.

وی گفت: براین اساس شورای شهر کرج هم برای این موضوع مصوبه دارد و این بخش را مورد حمایت قرار می دهد تا جریان مطالعه، کتاب فروشی و کتاب خوانی رونق پیدا کند و اتفاقات خوبی در این باره رقم بخورد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: در حال حاضر برای افزایش سرانه مطالعه باید پویشی راه اندازی شود که قسمتی از هزینه سبد خانوار صرف خرید کتاب شود.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی پویش یک لقمه کتاب به منظور افزایش سرانه مطالعه خانواده ها، یادآور شد: براین اساس این امر بر عهده ارگان دولتی و تشکیلاتی نیست و تک تک خانواده ها و جوانان باید در مسیر خرید روزمره خود، با خرید کتاب صفحه ای از کتاب را مطالعه کنند.

رحیمی بیان کرد: قطع به یقین موارد یاد شده در راستای افزایش سرانه مطالعه نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها است و باید فضاهایی مثل کتاب شهر ایران در سطح استان البرز راه اندازی شود.

به گفته رحیمی؛ در این راستا تا پایان سال جاری ۱۰ قرائت خانه یا سرای کتاب توسط شهراری کرج در سطح شهر کرج راه اندازی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار