کد خبر: 1069013
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
مسعود زارع

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در مراسم رونمایی از طرح آسان پرداخت کد "کیوآر" بیان کرد: این اقدام باهدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و شیوه های نوین که لازمه شرایط حاضر جامعه است، صورت پذیرفت.

مهرعلی حق گویان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به ‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی استفاده کند.

وی اضافه کرد: کدهای "کیو آر" در قالب لیبل توسط همکاران ما در حوزه مشارکت‌های مردمی ادارات اجرایی سطح استان بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۴ صندوق صدقات در خانه ها و اماکن عمومی استان قزوین نصب شده است که هر صندوقی دارای یک کد "کیوآر" خواهد بود.

وی افزود: با نصب این کد بر روی صندوق های صدقه کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌ رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را  شاهد خواهیم بود.

حق گویان تصریح کرد: مردم نیک اندیش استان می‌توانند با نصب نرم افزار "اسکنر بارکد" بر روی تلفن همراه هوشمند خود به‌ طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به وارد کردن مبلغ مورد نظر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازاین ‌پس کلیه مساعدت‌ها و نذورات خیران از طریق اسکن کد  QR نصب ‌شده بر روی صندوق ها و همچنین بنر‌های نصب ‌شده در معابر وادارات خواهد بود و  نیازی به نصب فیزیکی صنادیق کوچک نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: با اجرای این طرح این امکان مهیا شده است که هر فرد دارای یک لینک پرداخت اختصاصی شود تا با داشتن کد "کیو آر" اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به ‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه و یا در سایر سرفصل های دیگر اقدام کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر