کد خبر: 1068997
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
آخرین دفاع معاون پارلمانی دولت از وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که قرار است صلاحیت او امروز در مجلس به رأی گذاشته شود، گفت: از نمایندگان انتظار می‌رود حرف‌ها و برنامه‌ها را بشنوند، سؤالاتی که دارند بپرسند تا ابهامات برطرف شود و بر آن مبنا تصمیم بگیرند و اگر هم ایرادی و اشکالی از جای دیگری وجود دارد آن را به این موضوع تسری ندهند تا ان‌شاءالله دولت بتواند با قدرت کارش را ادامه دهد.
به گزارش مهر، سید محمد حسینی در نشست «هم افزایی قوای مجریه و مقننه در حل چالش‌های کشور» افزود: نمایندگان با ارتباطی که با مردم دارند مسائل و مشکلات مردم را می‌شنوند و توقع دارند دولت این مسائل را حل کند، لذا لازم است تعامل و همکاری بین دولت و مجلس وجود داشته باشد و مردم هم انتظار دارند این دو قوه در کنار هم باشند و با هدف رفع مشکلات مردم هم فکری و هم افزایی داشته باشند، البته هر کدام از این دو قوه هم وظایفی دارند. مجلس نقش نظارتی خودش را هم دارد و این گونه نیست هرچه دولت گفت، مجلس بپذیرد، اما درک متقابل برای اداره کشور ضروری است.
حسینی با اشاره به تعامل خوب دولت سیزدهم و مجلس گفت: تعاملی که رئیس‌جمهور با مجلس دارد اصلاً با گذشته قابل مقایسه نیست. تاکنون با حدود ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس با حضور رئیس‌جمهور جلسه داشتیم و مجامع نمایندگان استان‌های مختلف در نشست با آیت‌الله رئیسی مسائل مختلف حوزه انتخابیه و مسائل ملی را مطرح می‌کنند و این جلسات به طور منظم ادامه خواهد داشت.
حسینی در ادامه درباره رأی نیاوردن لایحه «تأمین مطمئن کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی» در مجلس گفت: به هر حال نمایندگان هر کدام نظرات خودشان را داشتند شاید هم از قبل نیاز بود اهمیت موضوع را تبیین می‌کردیم. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید به مطالباتی که از سوی نمایندگان برای حل مسائل مردم وجود دارد رسیدگی شود، گفت: بسیاری از مشکلات از گذشته روی هم تلنبار شده، متأسفانه در طول سال‌های گذشته کار‌ها درست انجام نشده و امروز مطالبات بسیاری از دولت وجود دارد، اما باید یک واقع نگری وجود داشته باشد. ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حل مشکلات کشور با لحاظ برخی تنگنا‌های اقتصادی و با زمان بندی معقول انجام شود، و این با تعامل و گفتگو شدنی است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: توقع این است که روز سه شنبه کابینه دولت کامل شود. آموزش و پرورش یک دستگاه عریض و طویل و با اهمیت است و آن را با این همه معلم و کارمند و دانش‌آموز نمی‌شود با سرپرست اداره کرد. ما با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون‌های مختلف جلساتی داشتیم و آقای فیاضی به ابهامات و سؤالات پاسخ داد. از نمایندگان هم انتظار می‌رود حرف‌ها و برنامه‌ها را بشنوند سؤالاتی که دارند بپرسند تا ابهامات برطرف شود و بر آن مبنا تصمیم بگیرند و اگر هم ایرادی و اشکالی از جای دیگری وجود دارد آن را به این موضوع تسری ندهند تا دولت بتواند با قدرت کارش را ادامه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار