کد خبر: 1068854
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی:
ابراهیم پور اسماعیل گفت: هدف این قرارگاه هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه های دانشگاهی، صنایع بزرگ و مجموعه های حاکمیتی جهت تقویت و توسعه بازدیدها و اردوهای علمی فناوری است.

ابراهیم پور اسماعیل، مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی و تقویت روحیه خودباوری در دانشجویان و اساتید، از راه اندازی «قرارگاه راهیان پیشرفت» به همت دانشجویان بسیجی خبر داد و گفت: هدف این قرارگاه هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه های دانشگاهی، صنایع بزرگ و مجموعه های حاکمیتی جهت تقویت و توسعه بازدیدها و اردوهای علمی فناوری است.

وی افزود: تقویت روحیه خودباوری و امیدآفرینی در عموم جامعه به خصوص دانشجویان استان مرکزی، معرفی دقیق دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در قالب های متنوع، توجه عموم جامعه به سمت پیشرفتهای فناورانه و نوآورانه ایران اسلامی، ارائه جنبه عملی علوم مهندسی و پایه در کنار جنبه تئوری آن، آشنایی دقیق تر و تخصصی دانشجویان و اساتید با دستاوردهای صنایع و پروژه های مهم کشور از اهداف این طرح است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: مخاطبین این طرح دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های فنی-مهندسی، علوم پایه و رشته های مدیریت، هم چنین دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و نیز اساتید دانشگاههای فنی-مهندسی،علوم پایه و رشته های مدیریت هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: فراهم آوردن شرایط اجرایی و پشتیبانی لازم برای انجام برنامه های این طرح و همچنین گفتمان سازی و جریان سازی آن در هماهنگی با اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و صداوسیما از جمله وظایف این قرارگاه است.

پور اسماعیل با برشمردن ظرفیتهای موجود برای اجرای طرح، اظهار داشت: دفاتر بسیج دانشجویی در داشگاههای سراسر کشور، سابقه اجرایی در ابرپروژه های سراسری فرهنگی-اجتماعی مانند اردوهای راهیان نور، ارتباط با دانشگاههای برتر کشور و مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی آن ها، ارتباط گسترده با مجموعه های حاکمیتی برای هماهنگی با مدیران صنایع و پروژه های بزرگ، داشتن شبکه‌ای وسیع از خبرگان و نخبگان حوزه‌های مختلف، ارتباطات گسترده با اساتید، پژوهشگران، مهندسین و ارتباط خوب با رسانه‌های دغدغه‌مند در این حوزه، از جمله ظرفیت های بسیج دانشجویی برای اجرایی شدن طرح راهیان پیشرفت است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه بخش دانشجویی، تخصصی و عمومی برنامه ریزی شده، گفت: برنامه‌های بخش دانشجویی شامل بازدیدهای یک روزه، اردوهای سالانه کشوری سه تا چهار روزه مانند راهیان نور، برای بازدید از پروژه ها و کارخانجات استراتژیک کشور همراه با روایت پیشرفت آنها و نیز برنامه‌های ترویجی و گفتمان ساز درون دانشگاهی در قالب های مانند بزرگداشت یک دستاورد علمی، همایش روز فناوری هسته ای یا بزرگداشت شهدای علمی است.

پور اسماعیل ادامه داد: برنامه‌های تخصصی شامل سمینارهای تخصصی حضوری یا مجازی نیم روزه در یکی از دانشگاه‌های بزرگ با موضوع ارائه یک پروژه بزرگ یا تشریح یک کارخانه بزرگ یا یک دستاورد مهم توسط مدیران آن برای دانشجویان، فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و اساتید، همراه با بازدید تخصصی نیم روزه از آن دستاور، برگزاری آزمون تخصصی مجازی از سمینار برگزار شده و ارائه گواهینامه معتبر است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در پایان اظهار داشت: برنامه‌های عمومی طرح راهیان پیشرفت با هدف ارتقا آگاهی عمومی درباره پیشرفت کشور است. از این رو با بهره گیری ازظرفیت های مختلف رسانه‌ای از جمله همکاری با رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی اقدام به تولید و انتشار محصولات متنوع هنری و رسانه‌‌ای خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر