کد خبر: 1068585
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
دولت ژاپن می‌گوید که به منظور ایجاد آمادگی در مقابل موج احتمالی بعدی همه گیری ویروس کرونا در زمستان پیش رو، نظام درمانی کشور را تقویت خواهد کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته (جمعه) دولت ژاپن در جلسه‌ای برای بررسی اجمالی برنامه‌های مقابله با موج ششم ویروس کرونا که ممکن است این کشور را فرا گیرد، تصمیم فوق را اتخاذ کرد.

طبق برنامه‌های دولت ژاپن، نظام درمانی این کشور به منظور مقابله با موج ششم احتمالی به گونه‌ای در ماه میلادی جاری ارتقا خواهد یافت که حدود ۳۷ هزار بیمار بتوانند برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌ها پذیرش شوند. این تعداد تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از تابستان سال میلادی جاری است که تعداد مبتلایان به بالاترین سطح رسیده بود.

دولت تصمیم دارد از ماه میلادی آینده برای پی بردن به تعداد تخت‌های موجود در هر مرکز درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا و همچنین درصد تخت‌های اشغال شده، از تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات استفاده کند.

این کشور همچنین تصمیم گرفته است که از ماه دسامبر، اقدام به عرضه واکسن‌های یادآور کرونا برای آن دسته از افرادی بکند که از زمان تزریق نوبت دوم واکسن شان بیشتر از هشت ماه می‌گذرد. همچنین قرار است که از ماه مارس سال میلادی آینده، دریافت واکسن‌های یادآور در مراکز کار مقدور شود.

مقامات بهداشتی این کشور همچنین در نظر دارند در سال میلادی جاری، دارو‌های خوراکی کرونا را در اختیار آن دسته از بیمارانی قرار دهند که دارای علائم خفیف بیماری هستند و پس از تایید این روش‌های درمانی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز از این دارو‌ها را در اسرع وقت در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند.

در برنامه‌های دولت همچنین آمده است که تا ماه مارس سال میلادی آینده، برای افرادی که به دلایل پزشکی قادر به دریافت واکسن کرونا نیستند، انجام آزمایش‌های پی سی آر به صورت رایگان انجام خواهد گرفت. در صورت افزایش شدید تعداد بیماران، استان‌ها قادر خواهند بود برای افراد بدون علائم بیماری، آزمایش‌های پی سی آر را به صورت رایگان انجام دهند.

نخست وزیر "کیشیدا فومیئو" می‌گوید: مهم است که خود را برای بدترین شرایط ممکن از شیوع احتمالی بیماری آماده کنیم.

به گزارش شبکه ملی رادیو و تلویزیون ژاپن، او می‌گوید: دولت تمام تلاش خود را می‌کند که از طریق تشخیص ویروس و درمان زودهنگام بیماری با استفاده از واکسن ها، انجام آزمایش‌های تشخیصی و دارو‌های خوراکی، از ابتلای شدید مردم به این بیماری جلوگیری کند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار