کد خبر: 1068423
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خبرداد
سردار کریمی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی در راه اندازی نهضت خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی پیشگام بود که تنها اهدای ۱۴۰۰ سری جهیزیه، ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در طی دو سال اخیر و اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در طی پنج سال اخیر بخشی از اقدامات در ذیل کنگره است و هر پروژه و خدمت مزین به نام زیبای یک شهید بوده که قطعا این اقدام به اقدامات برکت داده است.
 
سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از بزرگترین مفاهیم الهی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که انقلاب اسلامی این مفاهیم ارزشی را احیا نمود و اوج آن در دفاع مقدس توسط مردم و رزمندگان اتفاق افتاد.

وی افزود: مردم در دفاع مقدس با حضور درمیدان های مجاهدت و ایثار و ازخودگذشتگی حماسه عظیم دفاع مقدس را خلق نمودند و دفاع مقدس تضمین کننده هویت دینی و انقلابی ملت ایران است که برای نظام اسلامی سربلندی، عزت و استقلال به ارمغان آورد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس برای ایران اسلامی قدرت بر پایه ایمان، توکل بر خدا و مردم تولید کرد و امروز بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند فراگیر شدن فرهنگ دفاع مقدس در همه بخش ها هستیم و این به عنوان یک تجربه مدیریتی موفق مطرح است و رسالت مهم در قبال این فرهنگ تبیین و انتقال آن به نسل جدید است که باید به خوبی توجه شود.

کریمی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی که پیش نویس آن در سال ۷۲ نگاشته شد در طی ۷ سال گذشته اقدامات چشمگیری در بهره برداری از گنجینه دفاع مقدس انجام داده که فعالیت های زیرساختی مسیر را برای هرگونه اقدامی باز گذاشته است.

وی اضافه کرد: تهیه بیش از ۱۹۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دفاع مقدس و مقاومت یکی از اقدامات مهم است که بیش از ۱۷ جلد آن در خصوص اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: راه اندازی اردوهای معرفتی هفت اقلیم و شهید مجید ایزد پناه از اقدامات دیگر است که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اردوهای هفت اقلیم را گذرانده اند و ۶۲ هزار دانشجو برای گذراندن طرح شهید ایزد پناه به عنوان دو واحد درسی در استان مرکزی هدف گذاری شده است.

وی با  بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی در راه اندازی نهضت خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی پیشگام بود،گفت: تنها اهدای ۱۴۰۰ سری جهیزیه، ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در طی دو سال اخیر و اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در طی پنج سال اخیر بخشی از اقدامات در ذیل کنگره است و هر پروژه و خدمت مزین به نام زیبای یک شهید بوده که قطعا این اقدام به اقدامات برکت داده است.

کریمی افزود: یکی از رویکردهای مهم در بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس در استان مرکزی علمی و پژوهشی است که تهیه دانشنامه استانی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل و ۲۰۰ مقاله علمی تهیه شده است.

وی ادامه داد: تهیه فرهنگ نامه ۲۲ جلدی در ستاد کنگره شهدای استان و تکمیل پرونده ۶۲۰۰ شهید استان از دیگر اقدامات بود و کارگروه آمار و اطلاعات شهدا امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری کنگره تعداد ۷۱۰۰ شهید را احصاء نموده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در حوزه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ های ارزشی تبدیل شده و بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی در این جریان سازماندهی شده اند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار