کد خبر: 1068421
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۶۴ یادمان شهدای گمنام احداث شده که ۱۰ یادمان دیگر با پیشرفت ۱۰ تا ۵۰ درصدی در حال احداث است و مجموعا ۱۷۲ شهید گمنام در سطح استان داریم.
 

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین رونمایی از یادمان شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت زینب کبری (س) اراک اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا در بین نسل جوان و جامعه؛ احداث یادمان شهدا است و خوشبختانه این کار در طی این سال ها همواره مورد استقبال مردم و خصوصا جوانان قرار گرفته که نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان دارد.

کریمی گفت: احداث یادمان های شهدا علاوه بر اینکه در جامعه به عنوان نمادی از ایثار و مجاهدت های شهدا و رزمندگان است موجب زنده نگه داشتن سیره شهدا در جامعه خواهد شد.

 وی ادامه داد: امروز در برابر توطئه ها و شرایط حساس کشور نیازمند بهره گیری از سیره شهدا هستیم که این اقدام علاوه بر اینکه ما را در تهدیدات دشمنان بیمه می کند، از هر انحرافی ما را مصون نگه می دارد.

کریمی گفت: در طی این سال ها یکی از مکان هایی که احداث یادمان شهدا بسیار مورد استقبال قرار گرفته دانشگاه ها هستند که نشان دهنده علاقه جوانان به شهدا است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: حضور شهید گمنام در دانشگاه ها علاوه بر اینکه بر ایجاد فضای معنوی در بین جوانان در دانشگاه کمک می کند نقش به سزایی در الگوسازی و تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: دانشگاه به عنوان متولی تربیت نسل جوان باید در راستای تربیت و الگو گیری از شهدا پیشتاز باشد و در این خصوص برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین کند.

کریمی اظهار کرد: از ضرورت های مهم در گام دوم انقلاب عملیاتی کردن فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس در تمام بخشهای کشور است و دانشگاه باید در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، تربیتی و مدیریتی فرهنگ دفاع مقدس را سرلوحه خود قرار دهد.

وی بیان کرد: در استان مرکزی ۶۴ یادمان شهدای گمنام احداث شده که ۱۰ یادمان دیگر با پیشرفت ۱۰ تا ۵۰ درصدی در حال احداث می باشد و مجموعا ۱۷۲ شهید گمنام در سطح استان داریم که از وجود آنها بهره مند هستیم.

یادمان شهید گمنام در پردیس حضرت زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان اراک به همت دانشگاه و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان احداث شده و امیدواریم با برنامه های فرهنگی که در این یادمان پیش بینی می شود دانشجویان، اساتید و کارمندان بتوانند با سیره شهدا آشنا شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر