کد خبر: 1068300
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
طراحی اپلیکیشن جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن، زمینه دسترسی غیرمجاز از حساب بانکی را فراهم می‌کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از همراه بانک‌های جعلی بانکی در گوگل پلی خبر داد و به افراد توصیه کرد که از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که از طریق ارسال پیامک‌ها برای آن‌ها ارسال می‌شود، جدا خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن‌های جعلی با اهداف مغرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری است.

وی ادامه داد: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می‌سازند.

وی افزود: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی، گزارشات متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن‌های جعلی از اپ استور‌های خارجی در جریان است.

سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما بر دریافت از مارکت‌های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام کرده و سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار