کد خبر: 1068244
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی
 فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: اقدام حماسی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی نفتی تروریست‌های آمریکایی مایه سرشکستگی استکبار جهانی شد و افول آمریکا را نشان داد و مصداق نصرت الهی بود.

سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: دفاع مقدس در کنار دستاوردهای عظیمی که داشت موجب ایمان واقعی مردم به نصرت های الهی و خودباوری مردم شد و آنچیزی که توانسته نظام اسلامی را به این درجه از اقتدار و سربلندی برساند الگوگیری از دفاع مقدس است که امروز انتقال صحیح این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان یک ضرورت مهم است و باید از روش های مختلف دنبال شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: گفتمان سازی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه یکی از ضرورت های گام دوم انقلاب است که پژوهش یکی از روش های آن است و لذا پژوهش باید در حوزه دفاع مقدس یک راهبرد باشد.

وی بیان کرد: پژوهش در دفاع مقدس باید ارزش های دفاع مقدس را به یک گفتمان عمومی و فراگیر تبدیل کند و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و مراکز علمی برای تحقق این مسئله یک ضرورت مهم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس پژوهش و انجام فعالیت های پژوهشی است که باید روایت هایی عالمانه، مستند، مستدل و مطابق با عقلانیت از حماسه های دفاع مقدس اتفاق بیفتد و لازمه آن بهره گیری از زبان پژوهش و ادبیات غنی انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی از هفت سال گذشته در کنار اقدامات مختلف در حوزه دفاع مقدس پژوهش را در دستور کار گذاشته که یکی از خروجی آن جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس استان است و مسیر را برای اقدامات مختلف باز گذاشته است.

کریمی با بیان اینکه تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس یکی دیگر از اقدامات پژوهشی و علمی در حوزه دفاع مقدس است،گفت:در این راستا عمده پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی استان پای کارآمده اند و خوشبختانه استان مرکزی در این مسئله جزء استان های برتر است.

وی افزود: تهیه بیش از ۲۷۰ مقاله در ذیل دانشنامه نشان از اهتمام نویسندگان و اساتید دانشگاهی و البته اقدام جهادی کارگروه ها و کمیته ها دارد که باید با قوت ادامه دار باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: با توجه به گستردگی دفاع مقدس آنچیزی که باید در این خصوص به آن توجه شود نظریه پردازی است و این باید منجر به تولید علم شود و راه تحقق آن کار علمی و پژوهشی می باشد و این مسئله هم باید در دفاع مقدس و هم در جبهه مقاومت صورت پذیرد.

وی گفت: در استان مرکزی به جهت گستردگی و نقش استان در دفاع مقدس علاوه بر اینکه تهیه دانشنامه دفاع مقدس با قوت پیگیری خواهد شد نیاز به پرداختن کار پژوهشی و تحقیقی در حوزه نقش استان در عملیات ها داریم.

کریمی عنوان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نقش استان مرکزی در عملیات ها جمع آوری شده اما با توجه به گستردگی کار نیاز به پرداختن بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در کنار برکات زیادی از جمله پاسداری از این فرهنگ و انتقال صحیح آن با نسل جدید دارد می تواند پژوهشگران و نویسندگان علاقمند در این حوزه را هم تربیت کند،گفت: لذا محور کار در حوزه دفاع مقدس استان مرکزی پژوهش است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: در کنار پژوهش اقدامات دیگری همچون بهره گیری از زبان فرهنگ و هنر در حوزه دفاع مقدس نیز ضرورت دارد که باید جهاد تبیین در این حوزه رقم بخورد که رسانه ها و فضای مجازی می تواند ابزار مناسبی برای تحقق این مسئله باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز استان مرکزی در حوزه فعالیت های مرتبط با دفاع مقدس هم در حوزه فرهنگی، خدماتی، اجتماعی ، علمی و پژوهشی و سایر ابعاد دیگر تجربیات بسیار ارزشمندی دارد و باید این تجربیات هم ماندگار بمانند و هم به دیگران انتقال داده شود.

کریمی اضافه کرد: استان مرکزی در برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید در کشور رتبه برتر را کسب کرد و امروز بسیاری از استان ها در حال الگو گیری از تجربیات استان مرکزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شورای دانشنامه استانی دفاع مقدس و کارگروه ها و کمیته های آن که متشکل از پیشکسوتان ، اساتید دانشگاهی و مسئولین است به شکل جهادی در میدان هستند و انگیزه، تلاش و دغدغه های این عزیزان بسیار قابل تقدیر است چراکه با شکل خودجوش و جهادی برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس زحمت می کشند و قطعا شهدا اجر و پاداش آنها را خواهند داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر