کد خبر: 1068094
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

اعضای خانواده‌ای برای دو قاتل پدرشان که از ۲۰‌سال قبل در زندان به سر می‌برند شرط گذاشته‌اند که به شرط هزینه ۵۰۰‌میلیون‌تومان برای کار خیر حاضر به گذشت هستند.
به گزارش جوان، روز دوازدهم دی‌سال‌۸۰ بود که شهروندی تلفنی به مأموران پلیس تهران خبر داد از خانه همسایه‌شان صدای درگیری و فریاد‌های کمک‌خواهی می‌شنود و احتمال می‌دهد که حادثه‌ای در حال رخ دادن است. وی گفت: دقایقی قبل متوجه شدم دو مرد به در خانه همسایه‌مان آمدند و بعد از اینکه زنگ خانه را زدند، مرد همسایه که حمید نام دارد به جلوی در آمد و آن دو مرد را به داخل خانه‌اش راه داد، اما ناگهان صدای درگیری آن‌ها را شنیدم.
با اعلام این خبر به سرعت تیمی از مأموران پلیس به محل اعزام شدند که پس از ورود به خانه با دو مرد مهمان به نام احسان و سامان روبه‌رو شدند که بالای سر جسد صاحبخانه ایستاده بودند.
در حالی که معاینات اولیه پزشکی قانونی در محل نشان می‌داد حمید بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن خفه شده‌است، مأموران پلیس دو مرد جوان را به دستور بازپرس جنایی به اتهام قتل بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.
خواستگاری مرگبار
بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد حمید خواستگار خواهر احسان بوده، اما او مخالف این خواستگاری بوده و به همین خاطر همراه دامادشان سامان به خانه حمید می‌روند و این درگیری مرگبار را رقم می‌زنند.
احسان در بازجویی‌ها گفت: ما همسایه مقتول هستیم و چند کوچه آن‌طرفتر زندگی می‌کنیم. حمید خواستگار خواهرم بود، اما ما به او جواب رد داده بودیم. چند روز قبل متوجه شدم او برای خواهرم مزاحمت ایجاد کرده و از طرفی هم خواهرم از من خواست که با او حرف بزنم تا دست از مزاحمت‌هایش بردارد. من با دامادمان مشورت کردم که قرار شد دو نفری به در خانه او برویم و درباره این موضوع با هم صحبت کنیم. ما دو نفری به در خانه‌اش رفتیم و زنگ زدیم که او ما را به داخل خانه‌اش دعوت کرد. دقایقی با هم حرف زدیم و از او خواستم مزاحم خواهرم نشود، اما او می‌گفت که تصمیم به ازدواج دارد. هر چقدر اصرار کردیم فایده‌ای نداشت که شروع به داد و فریاد کرد و از همسایه درخواست کمک کرد. ما دستمان روی دهانش گرفتیم که صدایش بیرون نرود، اما ناگهان بی‌هوش شد و روی زمین افتاد. سپس به سرعت با اورژانس تماس گرفتیم و عوامل اورژانس هم به محل آمدند که پس از معاینه اعلام کردند حمید فوت کرده است.
سامان هم در بازجویی‌ها حرف‌های برادر زنش را تأیید کرد و مدعی شد خواهر زنش از او خواسته که با حمید صحبت کند تا مزاحم او نشود. مأموران پلیس در ادامه رؤیا را هم بازداشت و از وی تحقیق کردند.
رؤیا گفت: مدتی قبل حمید به من پیشنهاد ازدواج داد، اما بعد متوجه شدم که او متأهل بوده و زنش فوت کرده‌است و یک‌فرزند هم دارد. به همین خاطر به او جواب منفی دادم و گفتم که تفاوت سنی زیادی با هم داریم، اما حمید همیشه اصرار می‌کرد که به خواستگاری‌اش جواب مثبت دهم. او همیشه در کوچه و خیابان راه مرا سد می‌کرد و می‌خواست جواب مثبت بگیرد و زمانی هم که جواب منفی می‌شنید برای من مزاحمت ایجاد می‌کرد. از آنجایی که احتمال می‌دادم آبرویم در محل می‌رود از برادرم خواستم با او حرف بزند و بخواهد که مزاحمم نشود. روز حادثه برادرم و دامادمان به خانه او رفتند که این حادثه اتفاق افتاد.
درخواست قصاص
بدین ترتیب متهمان پس از اعتراف راهی زندان شدند تا اینکه با تکمیل شدن پرونده‌شان در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در جلسه دادگاه اولیای‌دم درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم پس از شنیدن دفاعیات متهمان، دو مرد جوان را به جرم قتل عمد به قصاص و دختر جوان را به جرم معاونت در قتل به زندان محکوم کردند.
حکم دادگاه پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوانعالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه‌سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد.
بخشش
در حالی که ۲۰‌سال از حادثه گذشته و هنوز سرنوشت دو متهم مشخص نشده‌بود هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران با تشکیل جلساتی با حضور اولیای‌دم و خانواده دو متهم تلاش کردند رضایت اولیای‌دم را جلب کنند.
سرانجام چند روز قبل تلاش‌های تیم صلح و سازش نتیجه داد و پسر مقتول به دادسرا آمد و اعلام کرد در صورتی که دو متهم مبلغ ۵۰۰‌میلیون تومان برای انجام کاری خیری پرداخت کنند آن‌ها را می‌بخشد.
وی گفت: من قصد دارم با گرفتن دیه برای آرامش روح پدرم کار خیری انجام دهم.
بدین ترتیب دو متهم که ۲۰‌سال است در زندان به سر می‌برند برای تأمین هزینه دیه از خیرین درخواست کمک کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار