کد خبر: 1067883
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مطرح کرد؛
حجت الاسلام حقیان، با اشاره به اینکه خدمات گروه های جهادی از نوع عبادت اجتماعی بوده و نیاز جامعه است، گفت: این نوع خدمات باید تقویت و مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام رضا حقیان، ظهر امروز در مراسم معارفه معاون فرهنگی قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)، گفت: این قرارگاه فرهنگی هم در بعد فرهنگی و هم در خدمت به مردم اقدامات شایشته ای داشته است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان بر ضرورت حمایت از فعالیت گروه های جهادی افزود: کار اگر با نیت الهی و به منظور خدمت به مردم انجام شود، عبادت حساب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عبادات از نگاه دین مبین اسلام به عبادات فردی و عبادات اجتماعی تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: عبادت فردی، به منظورتقرب به درگاه الهی و با انگیزه الهی صورت می گیرد و منافع این  نوع عبادات فردی متوجه فرد می شود.

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه عبادت اجتماعی به نیت تقرب و بندگی انجام می گیرد ولی منافع این نوع عبادات متوجه اجتماع است، گفت: اقداماتی همچون امر به معروف و نهی از منکر، انفاق، رزمایش های مواسات و دیگر اقداماتی که توسط جهادگران با نیت خدمت به مردم انجام می شود.

وی یادآور شد: جنس اقداماتی که توسط جهادگران گروه جهادی فرهنگی امام زین العابدین(ع) انجام می شود از عبادت های اجتماعی بی صدا است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند اقدامات اجتماعی بی صدا و پرثواب است، ادامه داد: خدمت به مردم باید با اخلاص، تدین و با نیت تقرب به خداوند انجام شود.

وی اذعان داشت: براساس مبانی دین مبین اسلام جنس اقدامات جهادی در راستای کمک به مستمندان و نیازمندان جامعه، بی صدا و پرثواب است.

حجت الاسلام حقیان یادآور شد: اقدامات خداپسندانه ای که در ایام شیوع بیماری کرونا در خدمت به مردم انجم شد و گروه های جهادی نیز نقش آفرین بودند، از جنس خدمات و عبادات اجتماعی است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار