کد خبر: 1067590
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اراک
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت :باید با مدیریت جهادی عقب ماندگی ها را جبران کرد چرا که جنگ نرم جنگ پیچیده ای است و باید مقابل آن بایستیم تا دشمن به اهداف خود نرسد. باید مواظب باشیم تا دشمن با جنگ نرم محتوای اسلام و انقلاب را ما نگیرد. ما می توانیم برای جهان الگو باشیم به شرطی که بتوان مقابل جنگ نرم را بگیریم.

هیحجت الاسلام و المسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم استکبارستیزی ۱۳آبان در مصلی بیت المقدس اراک، گفت: ۱۳ آبان ماه یادآور ۳ حادثه است. اول کشتار دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران. دوم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و سومی تسخیر لانه جاسوسی به دست جوانان و دانشجویان خط امام.

وی افزود: همه این اتفاقات نشان می دهد استکبار جهانی به سر دمداری آمریکا همواره به دنبال مدیریت دنیا و تشکیل دهکده جهانی بوده است. آنان تصور می کردند در عصر حاضر دیگر امکان انقلاب مذهبی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد که با بر ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران این ذهنیت شوم آنان، نقش بر آب شد.

رمضانی تصریح کرد: این در حالی است که امام اعتقاد داشتند در عصر پست مدرنیته می توان انقلابی با پیش زمینه دینی به وجود آورد. اسلام برای حکومت بر جهان برنامه دارد و انقلاب اسلامی که بدست امام تشکیل شد مقدمه ای بر حکومت اسلام بر جهان است.

وی ادامه داد: تفکراتی که بیان می دارند قبل از ظهور امام زمان، جهان رنگ حکومت دینی را به خود نخواهد دید، اشتباه است. اتفاقا بر عکس، بایستی پیش زمینه حکومت دینی در دنیا وجود داشته باشد تا امام زمان بیایند و حکومت کامله اسلامی را برپا کنند. لذا قطعا با تشکیل حکومت اسلامی بدست امام زمان(عج) جامعه بشری رشد عقلانی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را در ابعاد مختلف خواهد دید.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: بدون فراهم شدن زمینه، تحقق حکومت اسلامی امکان پذیر نخواهد بود. لذا همانطور که در قرآن می فرماید تقوموا لله مثنی و فرادی، برای تحقق حکومت امام زمان(عج) بر دنیا بایستی شروع کرد و انقلاب اسلامی شروعی بر این امر است.

وی تاکید کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی، به تدریج روحیه خود باوری برای تشکیل حکومت های معنوی در جای جای دنیا نیز گسترش پیدا کرد. امروزه شاهد این روحیه در ملت های مختلفی هستیم. باور امام به اینکه می شود حکومتی اسلامی را بنیان نهاد، امروزه در بسیاری از ملت ها و کشورها رسوخ کرده است و همانطور که خداوند در قلب و روح امام وجود داشت،  امروزه در قلب و روح بسیاری از ملت ها نیز وجود دارد.

رمضانی تصریح کرد: امروزه همه منتظر منجی بزرگی برای تحقق عدالت هستند. لذا دشمنان در حال توطئه چینی هستند تا جلوی آماده سازی این اتفاق بزرگ گرفته شود. قبلا با اتحاد قدرتهای بزرگ مانند اتحاد جماهیر شوروی و امروزه با استعماری نو و جنگ نرم. البته دیروز با جنگ نظامی سعی در جلوگیری از تحقق عدالت داشتند و امروز با حمله عقیدتی و فرهنگی سعی در پیشبرد اهداف شوم خود دارند. امروزه دشمنان به این نتیجه رسیده اند که با جنگ نرم و با تغییر تفکرات جوانان، مسئولیت پذیری را از آنان گرفته و معنویت را از آنان بگیرد تا به تدریج کار خود را جلو ببرند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دشمنان تلاش دارند تا دین را تغییر دهند. لذا در این جنگ نرم وظیفه داریم با آگاهی جلوی این هدف شوم را بگیریم و بدانیم که اگر با این کار جلوی اقدامات دشمن را نگیریم، در این جنگ می بازیم. اگر نتوانیم آگاهی را گسترش دهیم ارزش به ضد ارزش، منکر به معروف و معروف به منکر تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب از ما تحول طلب می کند تا بتوانیم دنیا را به لحاظ فکری مدیریت کنیم. جامعه ما باید اندیشه ورز باشد و این ها است که ولایت مداری را به درستی معنی می کند. 

رمضانی با بیان اینکه قدرت علمی و نظامی ما باعث شده تا دشمن نتواند ایران را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: برخی می خواهند قدرت ایران را نفی کنند و بگویند انقلاب هیچ دستاوردی نداشته است. باید به آنان گفت این قدرت نظامی و بین المللی و شکست های پی در پی استکبار در عراق و سوریه و لبنان از کجا آمده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر