کد خبر: 1067558
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از اقدام اخیر سپاه پاسداران مقابل آمریکایی‌ها گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که منافع ملت بزرگ ایران مورد هجوم و تعدی قرار گیرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان سمنان در مصلای این شهر حضور یافت و از پروژه نیمه‌کاره مصلای شهر سمنان که سال‌ها از آغاز عملیات عمرانی آن می‌گذرد، دیدن کرد.

وی همچنین با حضور در مراسم باشکوه ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز استکبارستیزی که در مصلای سمنان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۳ آبان‌ماه، اظهار کرد: من قرار نبود در این مجلس حضور یابم و سخنرانی داشته باشم؛ اما جزو برنامه‌ام بود که به استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های کشور سر بزنم و وظیفه‌ام بود که دیداری با مسؤولان، نمایندگان اقشار و مردم داشته باشم؛ زیرا شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد که بتوانیم در اجتماعات بزرگ استان و شهرستان‌ها حضور پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: وقتی حضور من با مراسم سیزدهم آبان‌ماه مصادف شد و دیدم که یک اجتماعی وجود دارد، گفتم از این برنامه حسن استفاده را کنم و سلامی به بخشی از مردم استان سمنان ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان که در این مکان مقدس دور هم جمع شده‌اند، داشته باشم.

رئیسی اضافه کرد: روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور پرچم‌داری امام بزرگوارمان مقابل استکبار جهانی، مقابله با استبداد داخلی و مقابله با استعمار خارجی است.

وی بیان کرد: روز ۱۳ آبان ماه یادآور حضور دانش‌آموزان بابصیرت در صحنه برای حمایت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و ایستادگی مقابل دشمن و روز شهادت دانش‌آموزان عزیزمان است.

رئیس‌جمهور گفت: روز ۱۳ آبان یادآور تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان بابصیرتی است که امام بزرگوارمان فرمودند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم است؛ انقلاب اول انقلاب ضداستبدادی بود و جلوه از بین رفتن استبداد داخلی و حضور دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی مبارزه با استعمار خارجی و پایان سلطه آمریکایی‌ها در این کشور بود.

رئیسی تصریح کرد: اگر انقلاب اول مبارزه با استبداد بود، این انقلاب نیز مبارزه با استعمار بود، انقلاب ما ویژگی‌اش هم ضداستبدادی و هم ضداستعماری است؛ انقلاب هم استبداد داخلی و هم استعمار خارجی را نفی می‌کند.

وی گفت: ۱۳ آبان نقطه مهمی هم برای دانش‌آموزان و هم برای دانشجویان برای همه عصر‌ها و نسل‌ها است که بدانند در تاریخ مبارزات و مقاومت ملت ایران دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان عزیز و همه ملت مقابل استکبار و نظام سلطه ایستادگی و مقاومت می‌کنند؛ ما این نگاه ضد استکباری را در متن انقلاب اسلامی داریم در ذات انقلاب اسلامی ضدیت با استکبار، زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی وجود دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در متن انقلاب اسلامی استقلال‌خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی وجود دارد، ادامه داد: در تاریخ انقلاب می‌بینیم که هیچ مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی کوتاه آمدن و تسلیم شدن مقابل استکبار وجود ندارد و همواره مقاومت و ایستادگی است.

رئیسی تصریح مرد: با توجه به آنچه روز گذشته در مورد مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابل حرکت زشت آمریکایی‌ها از طریق سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، با تمام وجود اقدام آمریکایی‌ها در افکار عمومی تقبیح شده و آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، موردتقدیر و تشکر است.

وی عنوان کرد: ما در دستور کار نظام جمهوری اسلامی هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را داریم و هم رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و هم از منافع ملت بزرگ ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد؛ به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که منافع ملت بزرگ ایران مورد هجوم و تعدی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور گفت: ماهیت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ضداستبدادی، ضداستعماری و ضداستکباری است و این در همه معادلات جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک اصل بوده و بر این اصل همواره توجه شده است و باز هم توجه خواهد شد.

رئیسی افزود: من در همین جمع باشکوه دانش‌آموزی و دانشجویی در شهر سمنان عرض می‌کنم که امروز نگاه دولت حفظ منافع دولت است و تلاش می‌کنیم که منافع دولت در هر کاری حفظ شود.

وی گفت: اگر بحث مذاکره هست، مذاکره ما یک مذاکره نتیجه‌محور خواهد بود و باید نتیجه داشته باشد و نتیجه‌اش کاهش مشکلات مردم مسلمان و مردم ایران باشد؛ همچنانی که گفتیم میز مذاکره را ترک نکرده و نمی‌کنیم؛ اما مقابل زیاده‌خواهی‌ها و مقابل کسانی که می‌خواهند با روحیه سلطه‌طلبی و سطله‌خواهی به منافع ملت عزیز ما بی‌توجهی کنند، ما مقابل این بی‌توجهی‌ها ایستادگی خواهیم کرد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
0
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر زمینه ای و در هر نقطه ای، برای دفاع از منافع اسلام و ملت انقلابی ایران آمادگی صددرصد دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار