کد خبر: 1067315
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی، منطقه آزاد ارس را یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر کشور برای توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: ارس از جمله مناطق آزاد کشور است که فضای مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاری را دارد که باید با رفع موانع و اهتمام جدی مسئولان زمینه توسعه آن را فراهم کنیم.

عابدین خرم در دیدار دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با وی، با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی برای افزایش صادرات، جذب سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌وکار، گفت: منطقه آزاد ارس یکی از مناطق همواره فعال، پرتحرک و در حال ارتقا است.
 
وی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات از منطقه آزاد ارس در سال جاری، اظهار داشت: توسعه روابط با کشورهای همسایه به صورت جدی و هدفمند دنبال می‌شود و باید موانع موجود را در این زمینه رفع کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی، حضور دستگاه‌های متعدد دخیل در نقاط مرزی، نامناسب بودن زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل و کمبود تجهیزات و امکانات نظارتی و ایمنی را از جمله مشکلات منطقه آزاد ارس ذکر کرد و گفت: به شرط رفع این موانع و ایجاد تسهیلات و همچنین اصلاح مدیریت‌ها، شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.
 
وی همچنین با اشاره به اهمیت بازگشایی مرز خداآفرین که یکی از مطالبات جدی رئیس جمهور نیز هست، گفت: این کار از جهات مختلف برای دو کشور همسایه تأثیرگذار است و با توجه به اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز در حد قابل قبول وجود دارد، باید موانع تحقق آن رفع شود.
 
منطقه آزاد ارس با بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت و چهار ناحیه منفصل با مرکزیت شهر جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد؛ این منطقه با ترکیه به عنوان دروازه تجارت ایران با اروپا تنها ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر