کد خبر: 1067228
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
استاندار لرستان مطرح کرد؛
زیویار، گفت: اصلاح، تربیت و مهارت آموزی زندانیان برای بازگشت به جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، فرهاد زیویار، در دیدار با مدیرکل سازمان زندان های لرستان، اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب توانمند سازی اقتشار مختلف ضروری است.

وی افزود: مهمترین بخش، توجه به اصلاح و تربیت زندانیان است چراکه این اقدام در عدم بازگشت دوباره به زندان موثر خواهد بود و ارزشمند است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه زندانبانی جزو مشاغل سخت می باشد گفت: برطرف کردن مشکل آب شرب بهداشتی، مشکل پسماند فاضلاب و تکمیل پروژه تصفیه خانه زندان مرکزی خرم آباد ضروری است و در اولویت پیگیری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی لرستان هم در این نشست با اشاره به اینکه امنیت زندان ها در راس امور قرار دارد، افزود: مجموعه زندان های استان متشکل از ۹ مرکز بازپروری واصلاح و تربیتی است که با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ یک از زندانیان مستقر در زندان های استان مبتلا نشدند.

«عبدالمجید کشوری» افزود: تمامی زندانیان و کارکنان زندان های لرستان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در چند روز اخیر نیز واکسن آنفلوآنزا برای تعدادی از زندانیان در معرض خطر تزریق شد.

وی بیان کرد: درطرح سند تحول قضایی، ماموریت ویژه سازمان زندان ها برای اصلاح و تربیت مجرمان با رویکرد خانواده محور راست که با پیگیری های به عمل آمده تعداد قابل توجهی از خانواده زندانیان ساماندهی شده اند.

کشوری با اشاره به آزادی بیش از ۶۵۰ زندانی بدهکار مالی توسط خیران ادامه داد: امنیت، از اولویت های مهم اداره کل زندان ها است که با ایجاد اشتغال، دغدغه امنیت و مشکلات معیشت خانواده زندانی تاحدودی برطرف خواهد شد

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار