کد خبر: 1067044
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
رژیم صهیونیستی در رزمایشی چند روزه با مشارکت هزاران نیرو، نحوه مقابله با جنگ فراگیر در چند جبهه را تمرین می‌کند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: صبح امروز (یکشنبه) رزمایش جبهه داخلی رژیم صهیونیستی با مشارکت وزارت امنیت این رژیم و تعدادی دیگر از وزارتخانه‌های آن آغازشد و قرار است تا پنجشنبه ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش «عرب ۴۸» در این رزمایش، جنگ فراگیر از چند جبهه به همراه تشدید تنش‌ها در شهرهای اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شبیه‌سازی ونحوه تعامل با آن تمرین می‎‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، در این رزمایش هزاران نظامی ارتش و نیز نیروهای امنیتی مشارکت دارند و تمرینات شامل تخلیه غیرنظامیان از خط درگیری و مقابله با حملات سایبری و موشک‌هاست.

قرار است در این رزمایش میزان آمادگی جبهه داخلی و نیز حفظ آمادگی ارتش برای تعامل با هر موضوع غیرقابل پیش‌بینی سنجیده شود و آژیرهای هشدار در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی به صدا درخواهند آمد تا نحوه ورود به پناهگاه و مانند آن تمرین شود.

بر اساس این گزارش، از جمله تمرین‌هایی که قرار است در این رزمایش انجام شود نحوه مقابله با موشک‌های نقطه‌زنی است که ممکن است کارخانه‌های مواد خطرناک در منطقه حیفا را تهدید کند. تهدیدی که به عنوان یک سناریوی احتمالی به وزارت امنیت رژیم صهیونیستی گزارش شده است.

معاریو چندی پیش در گزارشی نوشت، طی سال‌های اخیر، ارتش تلاش کرده است تا از خطر برخورد موشک با تأسیسات راهبردی در حیفا جلوگیری کند یا دست‌کم میزان و نوع مواد انبار شده در این شهر را کاهش دهد؛ اما با این وجود، همچنان بر این باور است که مواد انبار شده و بنادر حیفا و اشدود برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.

این روزنامه عبری‌زبان در بخش دیگری خاطر نشان کرد که تفاوت اصلی وضعیت کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسئله در درگیری‌ آینده بسیار پراهمیت است.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین مدعی شد که شش درصد از موشک‌های حزب‌الله با ساختمان‌های غیرنظامی برخورد خواهد کرد.

در این گزارش توصیه شده است که فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزون بر ایجاد طرحی برای تعامل با انفجارهای مهیبی که پس از برخورد موشک‌ها رخ خواهد داد، باید برنامه‌ای نیز برای تخلیه چهار درصد از ساکنان اراضی اشغالی آماده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار