کد خبر: 1066898
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تقاضا برای پیوند کبد در میان آمریکایی‌هایی که مشروبات الکلی زیاد مصرف می‌کنند در طول پاندمی کووید ۱۹ افزایش یافته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از مدیسن نت، طبق گزارش محققان، تعداد افراد مبتلا به هپاتیت الکلی که کبد جدید دریافت کردند (۳۲۳۲۰) یا در لیست انتظار پیوند کبد قرار گرفتند (۵۱۴۸۸) بین مارس ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱، ۵۰ درصد بیشتر از قبل از شروع پاندمی بوده است.

هپاتیت الکلی اغلب پس از سال‌ها نوشیدن زیاد الکل ایجاد می‌شود، اما می‌تواند پس از یک دوره کوتاه مصرف بیش از حد الکل نیز ایجاد شود. در هپاتیت الکلی، کبد فرآوری الکل را متوقف می‌کند و در عوض مواد شیمیایی بسیار سمی تولید می‌کند که باعث التهاب می‌شود. این التهاب می‌تواند سلول‌های سالم کبد را از بین برده و آسیب جبران ناپذیری به کبد وارد کند.

مطالعه محققان دانشگاه میشیگان همچنین حاکی از افزایش شدید فروش الکل از مارس ۲۰۲۰ تا پایان سال ۲۰۲۰ بوده است.

نویسندگان این گزارش نوشتند: «ما معتقدیم این افزایش نامتناسب نیاز پیوند کبد در ارتباط با افزایش فروش الکل ممکن است نشان‌دهنده رابطه با افزایش سوءمصرف الکل در طول کووید ۱۹ باشد».

آن‌ها افزودند که این تحقیق شواهدی را در مورد افزایش هشداردهنده هپاتیت الکلی مرتبط با افزایش سوءمصرف الکل در طول پاندمی کووید ۱۹ ارائه می‌کند و ضرورت مداخلات بهداشت عمومی در مورد مصرف بیش از حد الکل را برجسته می‌نماید.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار