کد خبر: 1066875
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت می‌کنیم و در صراط مستقیم انقلاب فارغ از جناح های سیاسی چپ و راست، خدمتگزار خواهم بود.

عابدین خرم  در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه عاشورا در تبریز اظهار کرد: حقیر امروز بنا به صلاحدید مسئولان از سنگری به سنگر دیگر منتقل می‌شوم و به خدا سوگند می خورم که در ۳۹ سال گذشته در سپاه حتی یک روز را به بطالت نگذراندم.
وی ادامه داد: به این سازمان و لباس سپاه با تمام وجود عشق می ورزم و در این مدت همواره مشغول خدمت بودم و مردان بزرگ دست ما را گرفتند.
خرم خاطرنشان کرد: مسئولیت گریز اما مسئولیت پذیر هستیم طوری که به دنبال خدمتگزاری به انقلاب اسلامی بوده و زیر علم ولایت و این امت به انجام وظیفه مشغول خواهیم بود.
وی اضافه کرد: نهاد مقدس سپاه که ستونی بزرگ برای انقلاب محسوب می شود و توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی بنا نهاده شده است اکنون اسطوره ای شده برای اسلام و ام القرای جهان اسلام که به نوعی سرمشق و نمونه است.
وی یادآور شد: سپاه محصول اعتقاد راسخ به ولایت و توکل به اهل بیت است و مرکز جوشش نیروهای انقلابی جان باخته و با تقوا می باشد.

خرم اظهار کرد: لباس سپاه مقدس است و یک افتخار جاودانه به شمار می آید و باید به این خاطر به خودمان ببالیم در واقع شاکله وجودی ما هم از سپاه شکل گرفته است.
وی گفت: بسیج رکن رکین و پیوند دهنده با آحاد مردم و آحاد امت اسلامی است که این نهاد به برکت اندیشه امام راحل اکنون جهان‌شمول شده است و امام این انقلاب بسیج را گسترده کرده اند و در عالم اسلام  می درخشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سپاه عاشورا گفت: در ۲۱۰ روستای مناطق محروم در ۶ زمینه آب، برق، جاده، اشتغال های زودبازده و مراکز ورزشی را به سامان رساندیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۹ هزار و ۷۵۰ متر مربع فقط سالن های ورزشی در مناطق کم برخوردار ایجاد شد.
وی یادآور شد: به رغم اعتبار کمی که داشتیم اما با همت و اعتماد خیران با بذل مال آنان در واقع بعد از بذل جان فرزندانشان کمک های مالی را در اختیار سپاه و بسیج قرار دادند.

خرم اضافه کرد:  یکهزار و ۲۵۱ پروژه آب، برق و راه روستایی، مرکز سلامت خانه عالم و غیره در اقصی نقاط استان اجرا شد که ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت.
وی همچنین گفت: در مناطق زلزله زده نیز در جایی که فرزندان، والدین خود را از دست داده بودند بسیج در مدت هشت ماه منزل ساخته و در اختیار آنها گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در مبارزه با کرونا نیز با نام دفاع مقدس نوین ۴۲۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی فقط برای کمک به افرادی که در کرونا دچار مشکل شده بودند، مساعدت و کمک شد.
خرم ادامه داد: در قالب رزمایش مومنانه سه میلیون و ۲۹ قلم پوشاک، بسته های معیشتی، بهداشتی و غیره در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
وی همچنین گفت: ۷۵۰ بسیجی نیز در واکسیناسیون عمومی کرونا در استان مشغول فعالیت شدند.

فرمانده جدید سپاه عاشورا نیز در این آیین گفت: باید نقش سربازی خود را به انقلاب، ولایت و مردم فهیم و بصیر ادا کنیم.
سردار اصغر عباسقلی زاده با گرامیداشت یاد ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی و سیدالشهدای شمال غرب کشور شهید باکری، گفت: با تمام توان دین خود را به انقلاب و خانواده های شهدا ادا خواهم کرد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورا آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات سردار عابدین خرم فرمانده سابق قدردانی شد.

پیش از این سردار خُرم با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، جانشینی و معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا بخشی از سوابق سردار عباسقلی‌زاده است.

سردار عباسقلی‌زاده متولد شهرستان آذرشهر و از همرزمان شهید مهدی باکری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر