کد خبر: 1066792
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
رئیس جمهور روسیه با سخنرانی در نشست اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا (آ سه آن) اعلام کرد که افزایش روابط با این اتحادیه و اعضایش یکی از اولویت‌های سیاست خارجی مسکو است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در نشست کشور‌های عضو اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا موسوم به «آ سه آن» (ASEAN) از طریق ویدئو کنفرانس گفت که فدراسیون روسیه و اعضای آ سه آن مواضع مشابهی در مورد مسائل کلیدی جهانی دارند.

پوتین در این رابطه گفت: روسیه و کشور‌های آ سه آن از بسیاری جهات مواضع مشابهی در مورد مسائل کلیدی جهانی و منطقه‌ای دارند. آنچه مهم است این است که همه ما از همکاری برابر و سودمند متقابل در منطقه وسیع آسیا و اقیانوسیه حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، فرصت‌های واقعی برای ایجاد همکاری بین روسیه و آ سه آن، به ویژه در تقویت ثبات و امنیت، حفاظت از بهبود شرایط اقتصادی پس از همه گیری، تقویت تجارت و گسترش روابط بشردوستانه وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که «افزایش روابط با این اتحادیه و اعضایش یکی از اولویت‌های سیاست خارجی روسیه بوده است».

وی افزود: امسال سی امین سالگرد روابط رسمی بین کشورمان و آسه آن است. بر اساس بیانیه مشترکی که در اجلاس سران روسیه و آسه آن در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور به تصویب رسید، این روابط ماهیتی حقیقتا راهبردی دارند.

پوتین تصریح کرد: این مهم است که جدای از دولت ها، همکاری روسیه و آسه آن شامل محافل تجاری، مدنی و دانشگاهی نیز باشد.

کشور‌های عضو آ سه آن شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانما، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام هستند.

روسیه در جولای ۱۹۹۶ شراکت آ سه آن را به عنوان بخشی از گفتگوی منطقه‌ای دریافت کرد. در سال ۲۰۰۴، مسکو به معاهده مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا ملحق شد، که سندی اساسی است که روابط آسه آن با شرکای گفتگوی خود را تنظیم می‌کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار