کد خبر: 1066582
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

رپورتاژ آگهی/ به چه کسی مدیر سئو گفته می شود؟ یک مدیر سئو چه وظایفی دارد؟ مهارت هایی که یک مدیر سئو موفق باید داشته باشد، چه هستند؟ چرا به مدیر سئو نیاز است؟ این ها سوالاتی هستند که پیرامون موضوع “ مدیر سئو” بیان می شود. هر شرکتی به یک مدیر سئو نیاز دارد تا با به کارگیری مهارت و توانایی های یک رهبر متخصص خدماتی با بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد.

مدیر سئو کیست؟

سئو، یعنی کسب رتبه ی برتر برای یک سایت، روی یک کلمه کلیدی خاص در مرورگر گوگل. مدیر سئو (SEO Manager)، شخصی است که مجموعه ی فعالیت ها و اقدامات لازم را برای رسیدن به این هدف انجام می دهد. به عبارت دیگر مدیر سئو وظیفه دارد با به کار گیری سئو به افزایش درآمد یک کسب و کار از طریق بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک کمک کند.
یک مدیر سئو ممکن است در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و یا در بخش سئو یک سازمان مشغول به کار شود. مدیر سئو ممکن است مسئول رهبری یک تیم باشد که باید اعضای تیم را راهنمایی کرده و طی پیشبرد پروژه ها، وظایف را برای عملکرد هر چه بهتر شرح دهد. هم چنین وظیفه دارد عملکرد اعضای تیم را به صورت دوره ای بررسی کند.

چرا به یک مدیر سئو نیاز است؟

یک سازمان یا مجموعه برای اینکه بتواند در دنیای دیجیتال شناخته و دیده شود نیاز به حضور در پلتفرم هایی دارد که بتواند خدمت یا محصول خود را به کاربران ارائه دهد که یکی از آن ها، سایت است. هنگامی که کاربران یک خدمت یا محصول را جستجو می کنند، ضریب احتمال کلیک روی نتایج برتر در مقایسه با سایر نتایج بالاتر است و اینجاست که اهمیت سئو نمایان می شود چون رسیدن به نتایج برتر نیاز به پیاده سازی اصول و قواعدی دارد که کمیت و کیفیت ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
مدیر سئو شخصی است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند و کاربران حوزه ی فعالیت شما را به سمت سایت شما کشانده و آن ها را از یک جستجوگر ساده به کاربر همیشگی سایت شما و در نهایت به مشتری بالقوه تبدیل کند. گاه تصور می شود که سئوی سایت ساده است و تنها به تولید محتوا و بارگذاری آن محدود می شود و صاحب کسب و کار به راحتی می تواند در کنار کار تخصصی خود، سئو سایت را نیز پشتیبانی کند. غافل از اینکه سئو به تخصص و تجربه نیاز دارد.

یک مدیر سئو چه وظایفی دارد؟

1. تحقیق کلمات کلیدی

اولین و در عین حال یکی از مهم ترین گام ها در سئو، تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) است. یک مدیر سئو، بر اساس نتایجی که از آنالیز یک سایت و رقبایش به دست می آورد، باید کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کند. این مرحله مهم است چون به اصطلاح سنگ بنای دیگر اقدامات سئویی شماست و باید به گونه ای باشد که در نهایت اهداف مشتری را میسر سازد.

2. بهبود سئوی داخلی و فنی

مدیر سئو مسئول افزایش ترافیک وب سایت از طریق سئوداخلی و فنی هستند. سئوی داخلی شامل بهینه سازی صفحات وب سایت در اطراف یک کلمه کلیدی خاص است  تا از کوئری هایی که شامل آن کلمه کلیدی هستند، ترافیک ارگانیک بیشتری بدست آید. سئو تکنیکال یک فرایند ممیزی و بهبود پیاده سازی فنی یک وب سایت است که باعث دسترسی بهتر کاربران و  به ویژه خزنده های موتورهای جستجو می شود.

4. طراحی استراتژی محتوا

Content Marketing یا بازاریابی محتوا یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که هدف در آن تولید محتوا مفید است. یک مدیر سئو وظیفه دارد برای هر سایت یک استراتژی محتوا جامع (استراتژی محتوا این است که چه نوع محتوایی در چه صفحه ای چه زمانی منتشر شود) را طراحی کند تا به تولید یک محتوای با ارزش و کاربر پسند منجر شود.

5- جلسه با مشتری

مدیران سئو به طور منظم با مشتریان خود ملاقات می کنند تا در مورد استراتژی، تعیین اولویتها و اطمینان از هماهنگی بین فعالیتهای بازاریابی خود و اهداف تجاری مشتری صحبت کنند.

6. تحلیل و آنالیز

یک مدیر سئو می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد اگر از طریق ابزار های مختلف سئو هم رقبای کسب و کار را آنالیز کند و هم سایت خود را از طریق ابزاری چون Google Analytics بررسی و صفحات پر بازدید را استخراج و تحلیل کند.

طراحی، توسعه و اجرای استراتژی سئو

انجام کیورد ریسرچ جهت ارائه به تیم تولید محتوا

بررسی سایت به لحاظ فنی، پیشنهاد راه حل و اجرای آن

بهینه سازی محتوای سایت

توانایی طراحی استراتژی هایی برای کمپین PPC

توانایی تشکیل و مدیریت یک تیم منسجم و هماهنگ

توانایی مدیریت و پشتیبانی چندین پروژه به صورت همزمان

کارفرمایان در مدیر سئوبه دنبال چه چیزی هستند؟

کارفرمایان به دنبال یک مدیرسئو هستند که بتواند با برنامه ریزی برای ایجاد محتوای مفید و استفاده از ابزارهای تحلیلی مناسب، رتبه وب سایت مشتریان را افزایش بدهد. شرکت ها به دنبال تجربه و توانایی در مدیریت پروژه هستند. بسیاری از کارفرمایان مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، بازاریابی، تجارت یا امور مالی را ترجیح می دهند، اما اگر تجربه سئوی قوی دارید، ممکن است بتوانید این شرط را دور بزنید. دانش زبان های برنامه نویسی مانند HTML ، JavaScript و CSS نیز اغلب مورد نیاز است. شما باید بتوانید هم به صورت کلامی و هم به صورت نوشتاری با دیگران ارتباط برقرار کنید  و یک سازمان دهنده چند کاره باشید.

چگونه یک مدیر سئو شویم؟

سعی کنید مهارت های لازم برای یک مدیر سئو شدن را کسب کنید تا بتوانید در این زمینه خوب عمل کنید. پس از کسب مهارت باید تجربه کسب کنید و در عین حال از تجربیات بزرگان این حوزه استفاده کنید و به صورت نسبی به تجربه هایشان توجه کنید و به اصطلاح از اشتباهاتشان درس بگیرید. سئو به گونه است که هرچه تجربه و تمرین بیشتری داشته باشید، کارکشته تر شده و می توانید در سازمان های مطرح و روی سایت های بزرگتری کار کنید.

چگونه یک SEO Manager استخدام کنیم؟

با وجود تمام آنچه که در وصف یک مدیر سئو بیان شد اکنون می دانید که چه انتظاراتی باید از یک مدیر سئو داشته باشید. ضمن اینکه توصیه می شود برای استخدام یک مدیر سئو کمی وسواس گونه عمل کنید که بتوانید یک نیروی کارآمد را برگزینید.
مهارت و ویژگی هایی که لازم است برای انتخاب یک مدیر سئو بررسی کنید:

تحصیلات

قدرت تحلیل

مهارت رهبری

مهارت ارتباطی و فن بیان قوی

میزان تجربه و نمونه کار های موفق و قابل رجوع

درآمد یک مدیر سئو چقدر است؟

در مورد حقوق یک مدیر سئو نمی توان به صورت صفر و صدی عمل کرد و یک نرخ را تعیین کرد چون میزان درآمد یک سئومن تحت هر پوزیشنی (متخصص سئو، مدیر سئو یا کارشناس سئو و... ) به شرایط متفاوتی بستگی دارد. از جمله ی این موارد عبارتند از؛

شرایط و ضوابط شرکت و سازمانی که قرار است استخدام شوید

شرکت انتخابی شما ارائه دهنده ی خدمات سئو است یا نه؟

میزان سابقه، تخصص و مهارت شما در سئو

با تمام این تفاسیر در حال حاضر درآمد یک مدیر سئو در ایران با سابقه ی کاری حداقل سه سال بین 7 تا 10 میلیون تومان است.

مدیرسئو کیست و چه وظایفی دارد؟

جمع بندی

در این مقاله تعریفی از یک مدیر سئو، مهارت هایی که باید داشته باشد، وظایفی که باید انجام دهد را ارائه دادیم. دانستن مهارت ها و وظایف یک مدیر سئو کمک می کند که به اهمیت جایگاه او برای ظهور و حضور یک کسب و کار در دنیای دیجیتال پی ببرید. یک مدیر سئو می تواند با به کار گیری اصول و قواعد قانونی سئو، کارهایی را انجام دهد که رتبه سایت شما را بهبود ببخشد.

منبع مطالب: webone.co

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار