کد خبر: 1066506
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
با گذشت حدود هشت ماه از تحويل اولين خودرو شاهين، جديد‌ترين محصول گروه خودرو‌سازي سايپا به مشتريان، خدمات پس از فروش ضعيف و فراخوان‌هاي متعدد كه هر بار مشتريان را راهي نمايندگي‌هاي سايپا مي‌كند، نارضايتي بسياري از خريداران اين خودرو را درپي داشته است.

با گذشت حدود هشت ماه از تحويل اولين خودرو شاهين، جديد‌ترين محصول گروه خودرو‌سازي سايپا به مشتريان، خدمات پس از فروش ضعيف و فراخوان‌هاي متعدد كه هر بار مشتريان را راهي نمايندگي‌هاي سايپا مي‌كند، نارضايتي بسياري از خريداران اين خودرو را درپي داشته است.
مشكلات مربوط به خدمات پس از فروش خودروها حل شدني نيست، به رغم اينكه در اين سال‌ها بهبود كيفيت و ارتقا سطح خدمات پس از فروش و جلب رضايت مشتري شعار خودروسازان بوده، اما همچنان مردم از اين خدمات رضايت ندارند.
همه‌جاي دنيا خدمات پس از فروش براي توليدكنندگان حتي از فروش نيز بسيار مهم‌تر است، اما صاحبان خودرو در ايران نه تنها همواره از روند ارائه خدمات گلايه‌مندند، بلكه با گذشت زمان نيز اين خدمات بهبود پيدا نمي‌كند. با وجود آنكه در سال‌هاي گذشته همواره گلايه‌هاي شهروندان درباره خدمات پس از فروش خودرو تداوم داشته و رسانه‌ها نيز بارها آن را منتشر كرده‌اند، اما به نظر مي‌رسد بهبود قابل ملاحظه‌اي در ارائه خدمات مشاهده نمي‌شود و نظارت‌هاي اين بخش نيز پاسخگو نيست. گلايه شهروندان مختص خودروهاي داراي گارانتي يا بدون گارانتي نيست، بلكه آنكه خودرويش گارانتي دارد بيشتر از آنكه گارانتي ندارد، مي‌نالد. نامناسب بودن خدمات خودرويي، خدمات ناكافي گارانتي خودرو، استفاده از قطعه‌هاي بي‌كيفيت، اخذ مبالغ زيادتر بابت تعمير يا قطعه از جمله مشكلات خودروداران است.
به گزارش واحد مركزي خبر، اخيراً خدمات پس از فروش بسيار ضعيف خودرو شاهين سايپا خبرساز شده است. يكي از مشتريان اين خودرو كه به نمايندگي شماره۴ سايپا در خيابان دارو پخش مراجعه كرده است، مي‌گويد: تاكنون سه بار سايپا با فراخوان ما را به اين نمايندگي كشانده و هر يك نقص فني جديد، دليل اين موضوع بوده است.
وی مي‌گويد: نقص در سيستم الكترونيكي، مشكل در سيستم سوخت‌رساني و نصب نشدن برخي قطعات مثل كنسول يا تعويض سيستم مولتي مديا مواردي بوده كه با فراخوان سايپا ناچار شده‌ايم به نمايندگي‌ها مراجعه كنيم.
يكي ديگر از مشتريان از معطلي غيرمعمول در نمايندگي‌هاي سايپا گلايه مي‌كند و مي‌گويد: قراربود خريداران شاهين بدون نوبت خدمات را دريافت كنند، اما اكنون چند هفته بايد درنوبت بمانيم تا خدماتي همچون سرويس‌هاي دوره‌اي را دريافت كنيم.
وي مي‌افزايد: وقتي هم كه نوبتي داده مي‌شود و به نمايندگي مراجعه مي‌كنيم، چند روز خودرو در نمايندگي مي‌ماند تا خدمات ساده‌اي مثل تعويض روغن و سرويس دوره‌اي انجام شود. وقتي هم كه دليل را مي‌پرسيم، مي‌گويند به دليل مراجعه زياد دارندگان خودرو شاهين، نمايندگي‌ها شلوغ است و انجام خدمات زمان مي‌برد.
این مشتری گفت: وقتي ماجرا را از متصدي پذيرش نمايندگي سايپا جويا مي‌شويم او دليل اين مسئله را كم بودن نمايندگي‌هايي كه به خودرو‌هاي شاهين خدمات ارائه مي‌كنند، مي‌داند و مي‌گويد: در تهران فقط دو تا سه نمايندگي وجود دارند كه خدمات خودرو شاهين را انجام مي‌دهند و همين مسئله باعث شلوغي و معطلي غيرمعمول مراجعه‌كنندگان
شده است.
فرد ديگري هم كه از كرج به نمايندگي مركزي مراجعه كرده است، مي‌گويد: يك ماه پيش قطعه معيوبي كه در نمايندگي كرج موجود نبود، سفارش داده‌ام تا ارسال و روي خودرو نصب شود، اما با گذشت يك ماه هنوز قطعه‌اي ارسال نشده و ناچار به نمايندگي مركزي مراجعه كرده‌ام.
يكي ديگر از مراجعه‌كنندگان هم كه مجبور شده خودرواش را از شمال كشور به نمايندگي مركزي بياورد، مي‌گويد: خودرو من نقصي در موتور دارد كه چندبار به نمايندگي مراجعه كرده‌ام، اما رفع نشده و مجبور شده‌ام براي گرفتن خدمات به تهران مراجعه كنم.
آنچه از صحبت دارندگان خودرو شاهين برمي‌آيد اين است كه هنوز گروه خودرو‌سازي سايپا نتوانسته رضايت مشتريان جديدترين خودرواش را جلب كند و اكثر دارندگان خودرو از خدماتي كه دريافت كرده‌اند، رضايت ندارند. به نظر مي‌رسد علاوه بر طراحي و توليد يك خودرو استاندارد، خدمات پس از فروش هم مسئله مهمي است كه بايد خودروسازان به آن توجه كنند. البته در بازار انحصاري خودرو، مشتريان بايد خود را با خودروساز هماهنگ كنند و به هر شكلي كه خودروساز رفتار كند بايد آن را بپذيرد و تا زماني كه خودروسازان خيالشان از بابت انحصار راحت باشدآش همان است و كاسه همان.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار