کد خبر: 1066420
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
دیروز رئیس‌جمهور میهمان ورزشی‌ها بود، برگزاری رقابت‌های کشتی پهلوانی کشور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی بهانه‌ای شد تا آیت‌الله رئیسی با حضور در مجموعه ورزشی آزادی هم بازوبند پهلوانی را بر بازوبند پهلوان کشور ببندد و هم از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک تجلیل و بر لزوم حمایت از قهرمانان تأکید کند.

دیروز رئیس‌جمهور میهمان ورزشی‌ها بود، برگزاری رقابت‌های کشتی پهلوانی کشور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی بهانه‌ای شد تا آیت‌الله رئیسی با حضور در مجموعه ورزشی آزادی هم بازوبند پهلوانی را بر بازوبند پهلوان کشور ببندد و هم از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک تجلیل و بر لزوم حمایت از قهرمانان تأکید کند.
روز پایانی مسابقات کشتی پهلوانی کشور یک مهمان ویژه داشت. رئیس‌جمهور که برای تماشای دو فینال رقابت‌ها در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی حضور پیدا کرد، در پایان این رقابت بازوبند پهلوانی کشور را اهدا کرد. در جریان مبارزه فینال سنگین‌وزن کشتی پهلوانی قهرمانی کشور، جابر صادق‌زاده برابر امیرمحمدی با ضربه فنی به برتری رسید و برای هفتمین مرتبه عنوان پهلوانی ایران را از آن خود کرد. این کشتی‌گیر مازندرانی توانست پشت حریف خود را به خاک برساند تا دستش به عنوان برنده و قهرمانی سنگین وزن کشتی پهلوانی بالا برود. امیر محمدی بعد از شکست مقابل صادق‌زاده او را روی دوش گرفت و دور افتخار زد.
صادق‌زاده پس از ادای فریضه نماز شکر روی تشک، بازوبند پهلوانی را از رئیس‌جمهور دریافت کرد و رئیسی بازوبند پهلوانی را بر بازوی صادق‌زاده بست.
رئیسی در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ و تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به قدمت و ارزش ورزش پهلوانی در کشور گفت: «ورزش پهلوانی با فتوت، جوانمردی، توجه به ضعیفان و با مفاهیم عالی عبادی و توکل به خداوند همراه است و همه باید به گسترش آن کمک کنند.»
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت ورزش پهلوانی در کشور خاطرنشان کرد: ورزشی که در صحنه دیدیم، بیش از ۳ یا ۴ هزار سال در کشور ما قدمت دارد و بعد از اسلام این ورزش با آیین دعا و نیایش و توسل و تضرع در خانه حضرت حق و اولیای دین همراه شد و ورزش پهلوانی ما ورزشی است که با یاد خدا و توجه به مبدأ هستی عجین شده و وقتی مرشد اشعار توحیدی می‌خواند، انسان را یاد خدا و اولیای خدا می‌اندازد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران از ظرفیت‌ها و جوانان بااستعدادی در عرصه ورزش قهرمانی برخوردار است، گفت: «در کنار ورزش پهلوانی باید به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز توجه شود و جوانان و ورزشکاران کشور با همت پولادین خود می‌توانند در این عرصه در دنیا نام‌آور باشند.»
رئیس‌جمهور با بیان اینکه توجه به ورزش می‌تواند سلامت مردان و زنان را تضمین و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند، گفت: «حمایت از گسترش ورزش می‌تواند نشاط و سرزندگی را در جامعه به همراه داشته باشد». وی افزود: «در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، یکی از امر به معروف‌های مهم دعوت به ورزش است و باید کاری کنیم که به ورزش در همه خانواده‌ها، سازمان‌ها و ادارات توجه جدی شود.»
رئیس‌جمهور با اشاره به توجه ورزشکاران کشورمان به ارزش‌های دینی و اخلاق اسلامی گفت: «بسیاری از قهرمانان و پهلوانان ایران که در عرصه جهانی مدال کسب می‌کنند، بلافاصله شکر خدا را به جای می‌آورند و مدال خود را به شهیدان و ائمه اطهار اهدا می‌کنند و این نشانه توجه به قدرت الهی است و امیدوارم جوانان با توکل به خدا و اعتماد به نفس همچنان در مسیر رضای الهی و بلند آوازه کردن نام ایران عزیز بدرخشند.»
وی با تأکید بر اینکه باید ورزش پهلوانی تقویت شود و همراه با ورزش پهلوانی قهرمانان مدال‌آور باید در کشور حمایت شوند، تصریح کرد: «کشور ما جوانان برومندی دارد که می‌توانند نام‌آور شوند و باید به ورزش حرفه‌ای توجه شود و همراه با آن باید ورزش همگانی نیز حمایت شود.» رئیس‌جمهور در پایان این مراسم، جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را اهدا کرد.
از نکات قابل تأمل این مراسم جلوگیری از حضور خبرنگار و عکاس روزنامه جوان برای پوشش خبری و تصویری مراسم به‌رغم صدور «آی‌دی کارت» این برنامه خبری از سوی وزارت ورزش برای روزنامه جوان بود. مسئولان نهاد ریاست جمهوری مدعی نبود هماهنگی در وزارت ورزش شدند و اجازه حضور خبرنگار و عکاس روزنامه جوان را در این برنامه ندادند؛ بی احترامی‌ای که باید وزارت ورزش و روابط عمومی ریاست جمهوری در این باره پاسخگو باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار