کد خبر: 1066218
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
مفتی جزایر کومور گفت که آنچه در برخی از رسانه‌ها درباره قصد این کشور برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی گفته می‌شود، بی‌پایه و اساس است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «محمود الهباش» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور مذهبی و روابط اسلامی امروز پنجشنبه با «ابو بکر عبد الله جمل اللیل» مفتی جزایر کومور گفتگو کرد.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، الهباش در تماس تلفنی با جمیل اللیل، وی را در جریان اوضاع شهر قدس و خطراتی قرار داد که به خاطر تجاوزات نظامیان صهیونیست وجود دارد.

این مسئول فلسطینی گفت که صهیونیست‌ها به صورت روزانه به مسجدالاقصی تعدی می‌کنند و چین اقداماتی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

مفتی جزایر کومور نیز گفت که این کشور، از حق مشروع فلسطین در پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

وی از کشور‌های عربی و اسلامی خواست که با افزایش فعالیت و هماهنگی، از قدس و مسجدالاقصی حمایت کنند.

مفتی جزایر کومور گفت که آنچه در برخی از رسانه‌ها درباره قصد این کشور برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی گفته می‌شود، بی‌پایه و اساس است.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته جاری (۲۶ مهر) ادعا کردند که این رژیم در گفتگو با جزایر کومور بوده تا مجمع الجزایر را برای عادی سازی روابط با این رژیم متقاعد کند.

جزایر کومور که اغلب ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می‌دهد، از اعضای اتحادیه عرب بوده و تنها کشور عربی است که در نیمکره جنوبی قرار دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آمریکا برای نزدیک کردن رژیم صهیونیستی و کومور پیشگام شده است.

جزایر کومور که در اقیانوس هند، در ساحل شرقی آفریقا قرار دارد تنها ۱۸۶۱ کیلومتر مربع مساحت داشته و جمعیت آن بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر بوده است.

سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) کشور‌های امارات، بحرین، سودان و مغرب با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به توافق «صلح آبراهام» (یا صلح ابراهیم) را امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

مردم بیشتر کشور‌هایی که توافق صلح آبراهام را با فشار آمریکا و با وعده‌های مالی و سیاسی امضا کردند، با این توافق ابراز مخالفت کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار