کد خبر: 1066112
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
فرمانده کل سپاه در همایش بسیجیان کرمان:

حماسه‌های ماندگاری از مرد افسانه‌ای تاریخ ما در صفحات سینه به یادگار دارم و تأثیرات شگفت انگیز شهید سلیمانی در احیای عزت مسلمانان و حفظ نوامیس مسلمانان و مانع شدن بر سیطره کفار بر کسی پوشیده نیست.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش بسیجیان استان کرمان با بیان اینکه کرمان سرزمین بیش از ۶ هزار شهید جاودان و سرزمین حاج قاسم خورشیدی درخشان در آسمان شهادت است، ادامه داد: حاج قاسم در دوران حیات ظاهری و باطنی خود قلب‌ها را تسخیر کرد و یک عارف به تمام معنا و یک مجاهد خستگی‌ناپذیر بود.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم بر حسب زمان جهاد، او را رتبه‌بندی کنیم چهل سال بی‌وقفه جنگید و هر خط مقدمی که برای جبهه اسلام ایجاد می‌شد حاج قاسم آنجا بود، گفت: بعد از دفاع مقدس نیز استثنایی و بی‌مثال جهاد کرده و در دشت‌ها، دره‌ها و ارتفاعات سرزمین‌های دور و نزدیک مجاهدت کرد.
هر چه زمان می‌گذرد، حاج قاسم بیشتر زنده می‌شود
سرلشکر سلامی با بیان اینکه حاج قاسم افتخار همه ما است و هر چه زمان می‌گذرد، حاج قاسم بیشتر زنده می‌شود و تجلی پیدا می‌کند و ستایش‌برانگیز‌تر می‌شود، گفت: شکوه عرفانی وی نشانه الهی بودن حاج قاسم است. وی با اشاره به اینکه اکثر کسانی که حاج قاسم را می‌ستایند، او را ندیدند، اما شهید سلیمانی را عاشقانه دوست دارند و در وجودشان همراه می‌بینند بیان کرد: حاج قاسم تازه آغاز شده است.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه عاشورا نمونه دیگری از اشتباه محاسباتی دشمنان است، چون آن‌ها می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند دیدند چگونه خداوند به انوار مقدس تابش ابدی می‌دهد؟ آیا کسی می‌تواند نور پرفروغ امام حسین (ع) را خاموش کند؟ عاشورا پرفروغ‌تر امروز در دنیا روشن است و امام حسین (ع) هر روز آسمانی‌تر و عالم‌گیرتر می‌شود، گفت: عاشورا قلمرو هستی را تسخیر می‌کند چرا که خاصیت شهادت همین است. وی با بیان اینکه شهادت راز و رمز بقای امت اسلام است که یک امت را به تحرک وا می‌دارد و در قلب‌ها بعثت ایجاد می‌کند افزود: امروز ایران سربلند را با عظمت می‌بینید و در نظام جهانی ایران صاحب یک صلابت پایدار، شکوه ماندگار و عظمت به رسمیت شناخته است.
درگیری با ملت ایران در هر میدانی محکوم به شکست است
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه همه دشمنان از بازی خطرناک با ملت ایران منصرف شدند، چون در میدان ملت امام حسین (ع) را آزموده‌اند، گفت: ملت امام حسینی ایران برای جبران تنهایی امامان در آن دوره‌های تلخ از امامان فعلی امت خود حمایت می‌کنند به دشمنان نشان دادند که نظام و ملت متکی بر مکتب اسلام هرگز شکست نمی‌خورد. وی با بیان اینکه هر کسی در هر میدان سختی با این ملت درگیر شود محکوم به شکست است ادامه داد: با چشمان سر می‌بینیم که دشمنان بزرگ و صاحب جلالت مادی و شکوه ظاهری در حال زوال بوده و همانند کوه‌های یخ در حال ذوب شدن هستند.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه آنچه در این نبرد بزرگ عالم در حال قد کشیدن است امت بزرگ اسلام است که با رهبری امام خامنه‌ای به پیش می‌رود، تصریح کرد: طراحی دشمن برای شکستن ما بسیار خطرناک و جدی بود. اینکه ملت ما از میان این طراحی خطرناک جهانی که در آن همه قدرت‌های باطل منسجم شده بودند و آرایش قدرتمند نظامی سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای و عملیات روانی گرفته بودند؛ سرافراز بیرون آمد چیزی جز پیوند خوردن امام و امت با منطق اسلام نبود.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آن‌ها می‌دانستند چند عنصر اصیل عامل اصلی قدرت ملت است افزود: آن‌ها پی بردند تا وقتی سرچشمه الهام و قدرت وجود دارد و با نفوذ کلامش ملت‌ها را به حرکت در می‌آورد و میدان جهاد را از جوانان پر می‌کند؛ یعنی تا وقتی امام امت می‌درخشد و مردم به دور او جمع می‌شوند و به اذن او عَلَم به دست می‌گیرند و پیشانی‌بند می‌بندند و به میدان می‌روند و دشمن را تحقیر می‌کنند؛ این ملت شکست‌ناپذیر است. وی با بیان اینکه تمرکز تمام حملات دشمن روی این قائمه و منبع قدرت الهی یعنی امام مسلمین است؛ گفت: درود خداوند بر مردم آگاه و هوشمند که دشمن و دوست را می‌شناسند و از تاریخ صدر اسلام تجربه و درس می‌گیرند.
حاج قاسم توطئه تفرقه مسلمانان را شکست
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمن وقتی دلدادگی ملت به رهبری را می‌بیند، می‌شکند و می‌گریزد؛ ادامه داد: مادامی که انقلاب اسلامی نفوذ می‌کند و در سرزمین‌های دوردست جبهه ایجاد می‌کند و مقابل دشمنان اسلام می‌ایستد؛ این قدرت شکست‌ناپذیر است. وی با بیان اینکه در این شرایط نقش برجسته حاج قاسم نشان داده می‌شود؛ افزود: می‌خواستند اتصال معنوی رهبری انقلاب اسلامی با سایر بلاد را قطع و مسلمانان را متفرق و از هم متنفر کرده و اسلام را منزوی کنند که توطئه خطرناکی بود و این توطئه را در هر جا که توانستند از لبنان، عراق، سوریه گرفته تا افغانستان و یمن ایجاد کردند، اما اسلام در چهره جوانان با فرماندهی مرد میدان تجلی پیدا کرده و دشمنان را در حلقه محاصره شده شکست و ناتوان کرد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شکست دادن دشمن در این جبهه وسیع کار سختی بود که توسط حاج قاسم انجام شد در حالی که به سیطره قدرت جهانی خود می‌بالید، گفت: قدرتی که به اقتصاد قدرت‌های منطقه اتکا داشت و به پشتوانه متحدان امریکا به جنگ آمده بود، شکست خورد و در هم شکست. سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه صبر و آگاهی مردم و عزم آن‌ها و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی دشمن را شکست و از مردم ما ناامید کرد: هیچ کس به فراخوانی دشمن اعتنا نکرد و امروز ناامید و خسته هستند و هیچ نشاط، شور و رجزی در بین سردمداران امریکایی نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار