کد خبر: 1066106
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

با ثبت تصاویر جدید از یک خانواده یوزپلنگ موسوم به «هَرب» به همراه دو توله یوز تعداد توله‌های امسال توران به عدد چهار رسید.
انجمن یوزپلنگ ایرانی از مشاهده یوزپلنگی موسوم به «هَرب» که از ماده یوزپلنگ‌های شناخته شده در توران است، برای اولین‌بار در سال جاری به همراه دو توله، مقابل دوربین‌های تله‌ای یوزپلنگ ایرانی خبر داد. این در حالی است که پیش از این هیچ‌گونه مشاهده‌ای از حضور خانواده دوم در سال ۱۴۰۰ به ثبت نرسیده‌بود.
با ثبت تصاویر، تعداد توله‌های امسال توران به عدد چهار می‌رسد. در این مدت کارشناسان انجمن محیط‌بانان از نبود «هَرب» بسیار نگران بودند؛ چراکه توله‌های این یوز سال گذشته پس از بالغ شدن از مادر جدا شده‌بودند.
این خانواده سه نفره متشکل از یک مادر و دو توله توسط دوربین‌های تله‌ای در چند نقطه از پارک ملی توران ثبت شدند. در اردیبهشت ماه نیز این خانواده از سوی محیط‌بانان توران مشاهده شده‌بودند که عکس‌های جدید نشان‌دهنده سلامتی هر دو توله در این مدت است.
مادر این توله‌ها به اسم مادر تلخاب یوزپلنگی توانمند است که سال گذشته نیز سه توله خود را با موفقیت بزرگ کرده‌بود. گفتنی است یوزپلنگ‌های دیگری نیز در این مدت توسط دوربین‌های تله‌ای ثبت شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار