کد خبر: 1066033
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
سازمان استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای ورود کارمندانی را که واکسن کرونا نزده‌اند ممنوع اعلام کرده است، اما معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده است که تزریق واکسن کرونا اجباری نیست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سازمان اداری و استخدامی کشور روز دوشنبه با صدور بخشنامه‌ای ضمن اعلام لغو کامل دورکاری کارمندان، در بند چهارم بخشنامه خود تأکید کرده است: از روز شنبه اول آبان‌ماه از حضور کارمندانی که حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، ممانعت به‌عمل خواهد آمد و کارمندانی که بدون دریافت واکسن کرونا در محل کار خود حاضر شوند مطابق جزء الف بند یک مصوبه ستاد ملی کرونا تاریخ ۲۵ مرداد ۹۹ برخورد خواهد شد.

اما با وجود صدور این بخشنامه از سوی سازمان اداری و استخدامی، امروز محسن فرهادی؛ معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگویی اعلام کرده است: کارکنان موظف هستند کارت واکسن داشته باشند اگرچه واکسن زدن اجباری نیست و در صورتی که فردی از کارکنان دولتی، نهاد‌های مردمی و شرکت‌های خصوصی کارت واکسن نداشته باشد باید هر ۷۲ ساعت یک بار تست پی‌سی‌آر بدهد؛ الزامات و اجبار قوانین مربوط به کارکنان، تحت اختیار مسئولان هر بخش و متفاوت از دیگر نهاد‌ها است.

سؤال و ابهامی که در زمان حاضر بر اساس این بخشنامه و اظهارنظر مقام وزارت بهداشت ایجاد شده این است؛ آیا تزریق واکسن کرونا، اجباری شده است که حالا سازمان استخدامی شرط حضور کارمندان در ادارات را تزریق حداقل یک دوز واکسن کرونا قرار داده است؟!

و اگر تزریق واکسن کرونا آن‌گونه که معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده است، اجباری نیست، پس چطور سازمان استخدامی، خواستار ممانعت از حضور کارمندانی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، شده است؟!

سؤال دیگری که در این خصوص وجود دارد این است؛ آیا فقط افرادی که واکسن نزده‌اند در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند که باید هر ۷۲ ساعت یک بار تست پی‌سی‌آر بدهند و آیا افراد واکسن‌زده، به کرونا مبتلا نمی‌شوند که نیاز به انجام تست پی‌سی‌آر ندارند، در حالی که تا امروز تمام مسئولان وزارت بهداشت تأکید داشته‌اند که حتی تزریق هر دو دوز واکسن کرونا هم نمی‌تواند مانع ابتلای افراد به کرونا شود؟!
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
وقتی واکسن جلوی ابتلا و انتقال رو نمیگیره کمکی به احقاق حقوق دیگران نمیکنه در خصوص مرگ و زندگی کارمند که نمیشه براش تصمیم گرفت ولی پیشنهاد میشه بیمه خدمات درمانی و هزینه درمان کرونا برای کسی که واکسن نزده قطع بشه چون عامدانه به جامعه هزینه تحمیل کرده ولی زندگیش دست خودشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار