کد خبر: 1066032
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید دارو‌های بیولوژیک گفت: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده داروی درد مفاصل توسط این شرکت به بازار عرضه شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: امیرحسین کارآگاه مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید دارو‌های بیولوژیک در برنامه کاوش رادیو اقتصاد با بیان اینکه شرکت تولید دارو‌های بیولوژیک وظیفه تولید صفر تا صدی دارو‌های بیماری‌های خاص از جمله سرطان و درد مفاصل و دهانه رحم را عهده‌دار است، اظهار داشت: تولید این دارو‌ها در انحصار چند کشور خاص بوده که جوانان ما با تکیه بر دانش، توان و ظرفیت‌های داخل، درصدد تولید این دارو‌های خاص بدون اتکا به خارج از کشور هستند.

کارآگاه با بیان اینکه در تولید داروی کاهش درد مفاصل، پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این دارو تا یک ماه آینده عرضه شود، گفت: ما دومین کشور تولید کننده این دارو در جهان هستیم، این امر نشان از توان بالای ما در بحث بیولوژیک است.

مدیرعامل شرکت دارو‌های بیولوژیک در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت دارو‌های تولید داخل، مشابه نمونه خارجی آن‌ها هست، توضیح داد: برخلاف دارو‌های شیمیایی و گیاهی که در محیط آزمایشگاهی بررسی می‌شوند، دارو‌های بیولوژیکی نیاز به آزمایشات بالینی روی انسان و حیوانات دارند و باید به تاییدیه وزارت بهداشت و درمان برسند و نتیجه تاثیر داروی داخلی با مشابه خارجی آن توسط وزارت بهداشت مقایسه می‌شود و سپس در صورت تایید، مجوز تولید را می‌گیرد.

کارآگاه در خصوص لزوم تولید این دارو‌ها در داخل کشور اضافه کرد: تولید دارو در داخل جزو ضروریات است، زیرا علاوه بر متکی نبودن کشور به خارج، تولید این دارو‌ها در داخل برای دولت و مردم بسیار مقرون به صرفه است، چون علاوه بر این که در شرایط تحریم مانع خروج ارز از کشور می‌شود، مردم نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد نسبت به نمونه‌های خارجی دارو را ارزانتر تهیه می‌کنند.

وی افزود: با راه‌اندازی این شرکت‌ها جوانان مستعد و نخبه ما فضای کار در حوزه‌های تخصصی خودشان را در داخل کشور پیدا کرده و این امر موجب کاهش مهاجرت نخبگان به خارج از کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید دارو‌های بیولوژیک در ادامه به چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و خاطرنشان کرد: نگاه سازمان‌ها و ادارات و موسسات حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان همانند گذشته است و فرقی بین شرکتی که با استفاده از دانش و توان و ظرفیت داخل به معنای واقعی دانش بنیان است یعنی علم را تبدیل به ثروت می‌کند با شرکت‌های متمول قدیمی که اکثرا مونتاژ کار هستند، تفاوتی نمی‌کند. این امر سبب از رونق افتادن این شرکت‌ها و دلسردی برای جوانان مشغول به کار در این شرکت‌ها می‌شود.

وی درخواست تسهیل در صدور مجوز‌ها و نیز حمایت همه جانبه دستگاه‌های کشور از این شرکت‌ها را بدور از بروکراسی‌های رایج و کند مطرح کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار