کد خبر: 1066026
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونا همچنان در کشور‌ها وجود خواهد داشت، گفت: باید عادت کنیم با این ویروس زندگی کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بهرام عین اللهی در مراسم اولین سالگرد درگذشت شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی که روز سه شنبه در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع کرونا و ۱۲۳ هزار فوت ناشی از آن شاهد یک فاجعه انسانی در کشور بودیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شدند، اما کرونا در طول یک سال و نیم ۱۲۳ هزار خانواده را داغدار کرد.

عین اللهی با بیان اینکه شیوع کرونا نقاط ضعف و قوت کشور را مشخص کرد، افزود:، اما آنچه مسلم است، تلاش بی وقفه کادر سلامت در این فاجعه است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های پیشرفته بسیاری از بیماران کرونایی از خدمات سلامت محروم ماندند، گفت:، اما کادر سلامت ما حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند و همچنین از ظرفیت‌های خارج از کادر سلامت نیز برای خدمت به مردم استفاده شد.

وزیر بهداشت همچنین از زحمات دکتر زالی و تمام کسانی که در عرصه‌های مدیریتی و غیر مدیریتی نظام سلامت برای مبارزه با این بیماری تلاش کردند قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: خدمات و ایثارگری‌های کادر پزشکی برای مبارزه با کرونا مانند دفاع مقدس در تاریخ ماندگار خواهد شد.

عین اللهی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تا کنون گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که بیماران بسیاری از کشور‌های دیگر در کشور ما درمان می‌شوند.

وزیر بهداشت افزود: دکتر زارع شخصیت بی نظیری داشتند و فقدان ایشان امروز که مملکت ما به وی نیاز دارد، بیش از هر زمان احساس می‌شود.

وی همچنین با تقدیر از ایثارگری‌های مردم کاشان، زادگاه دکتر زارع، علاقه‌مندی شهید زارع به خدمت به مردم فداکار و مؤمن شهر کاشان را یادآور شد.

وزیر بهداشت با اشاره به سرعت بالای واکسیناسیون در کشور یادآور شد: امروز این آمار به ۷۵ میلیون دوز رسیده است که این سرعت غربی‌ها را شگفت زده کرده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده است، گفت: این آمار به اندازه جمعیت مردم امارات است و چنین توفیقی تنها با حمایت مردم ممکن شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: هرگاه که به مردم متکی شویم و آنان را روی صحنه بیاوریم موفق خواهیم شد.

وی یادآور شد: در بسیاری از مراکز واکسیناسیون شاهد تلاش شبانه روزی دانشجویان بدون هیچ چشمداشتی بودیم که مشتاقانه خدمت می‌کردند و امیدواریم که واکسیناسیون هرچه سریع‌تر درد‌ها و مرگ و میر مردم را کاهش دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در کشور‌ها وجود خواهد داشت، افزود: ما باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم؛ واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است، اما کرونا را به طور کامل از بین نمی‌برد و تنها دفاع بدن را تقویت می‌کند.

عین اللهی همچنین از برگزاری نماز جمعه در این هفته خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر این مراسم‌ها را برگزار کنیم.

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه پیک ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد، افزود: ما این نگرانی را داریم و می‌دانیم که قطعاً ایجاد خواهد شد؛ البته ما آمادگی کامل برای مبازره با بیماری کرونا در موج ششم را داریم، در همین راستا اکنون بیمارستان‌ها از نظر وضعیت دارویی، دستگاه‌های تنفسی در آماده باش هستند تا بتوانیم با این بیماری مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم حتماً پروتکل‌هایی که به آن‌ها عادت کرده ایم را رعایت کنند. بسیاری از بیمارانی که در موج پنجم مبتلا شدند در تجمع‌ها و مراسم‌های مختلف حضور داشتند. اکنون که در ایام ماه ربیع هستیم، مراسم‌های مختلفی که برگزار می‌شود ما را مقداری نگران می‌کند و توصیه می‌کنیم عزیزان حتماً مراقب خود بوده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

عین اللهی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما، مردم یک حرکت جهادی بی نظیری را رقم زدند که امروز سازمان‌های بین المللی تعجب کرده اند که چه اتفاقی افتاده است که حجم واکسیناسیون در ایران تا این اندازه رشد کرده است. از مرداد ماه تاکنون حدود ۷۰ میلیون دز واکسن تزریق شده است. اگر می‌خواستیم فقط از سیستم‌های خود استفاده کنیم قطعاً یک سال زمان لازم بود، اما با تلاش و حرکت‌های مردمی و به صحنه آمدن آن‌ها واکسیناسیون با این سرعت در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز واکسیناسیون ما کافی نیست و برای آنکه خیالمان راحت شود حتماً باید به ۸۰ درصد مردم دو دز واکسن تزریق شود، اظهار کرد: اکنون در تزریق دز اول به ۷۵ درصد و در دو دز به حدود ۳۵ درصد رسیده ایم که تا ۸۰ درصد فاصله داریم، بنابراین پروتکل‌ها همچنان باید رعایت شوند.

وزیر بهداشت در ادامه به میزان واکسن وارد شده به کشور اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است که همچنان تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و به طور قطع به ۱۸۰ میلیون دز خواهد رسید. از نظر میزان واکسن اصلاً نگران نیستیم و به اندازه کافی وارد شده و می‌شود؛ چون جان مردم برای ما خیلی اهمیت دارد به واردات شتاب داده و هرچقدر لازم باشد واردات را ادامه می‌دهیم.

عین اللهی در ادامه با اشاره به اینکه تولید واکسن‌های داخلی شتاب گرفته است، گفت: فکر می‌کنم در آینده با افزایش تولید هیچ نگرانی در واکسیناسیون نداشته باشیم.

وی در پایان با عنوان این مطلب که ۲۳۰ نفر از کادر سلامت کشور به خاطر ایثارگری‌ها به شهادت رسیدند، افزود: امیدواریم با تلاش جمعی در آینده مرگ و میر‌های کرونایی را به حداقل برسانیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار