کد خبر: 1065892
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

هنوز هم برخی حامیان حسن روحانی دنبال نقش برای او می‌گردند، نقشی در جریانات سیاسی پس از پایان جلوس بر کرسی ریاست جمهوری. علی مطهری گفته بود که «اگر روحانی شهامت بیشتری به خرج دهد، می‌تواند نقش هاشمی را ایفا کند.» با این حال، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که «آقای روحانی دیگر نمی‌تواند احیا شود» او صراحتاً با نظر علی مطهری مخالفت کرده و آن را یک «توهم» و «خیال واهی» نامیده است.
صوفی می‌گوید: «اگر مردم را در نظر نگرفته و فقط همین آقای مطهری، لاریجانی و چهره‌های سیاسی سرشناس را در نظر بگیریم، بله. این‌ها قدرت را مدام به هم منتقل خواهند کرد، اما واقعیت این است که مردم اهمیت دارند. باید دید که مردم الان از کی حرف‌شنویی دارند و حرف چه کسی را می‌قاپند. آقای روحانی با آن عملکرد منفی و سیاهی که در دور دوم از خود به جای گذاشت و عامل بدبختی مردم شد به هیچ وجه از طرف مردم پذیرفته نخواهد شد، چه برسد به اینکه جای آقای هاشمی را بگیرد. آقای هاشمی سعی می‌کرد با اتکا به مردم در مقابل برخی جریانات سیاسی و حاکمیتی بایستد، اما روحانی هیچ وقت چنین موقعیتی نداشته و الان هم نمی‌تواند آن را کسب کند. به نظر من این یک توهم یا خیال واهی است.»
صوفی در پاسخ به سؤالی درباره این موضوع که آیا عملکرد ضعیف دولت ابراهیم رئیسی باعث بازگشت سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان می‌شود هم این موضوع را رد کرد و گفت: «ما اینجا نارضایتی مردم را داریم... اگر آن عامل نارضایتی توسط هرکسی تبدیل به امید و بهبود وضع مملکت و معیشت مردم شود، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، اما اصلاح‌طلبان که در حال حاضر در چنین موقعیتی نیستند. هیچ چیزی دستشان نیست. اینکه بگویند‌ای مردم دوباره به ما اعتماد کنید هم مفت و مجانی حاصل نمی‌شود، چون مردم قبلاً این را تجربه کرده، به اصلاح‌طلبان اعتماد کرده و به روحانی یا لیست امید رأی دادند، اما از مجلس و دولت خیری ندیدند. نارضایتی مردم هم از عملکرد همین دولت و مجلس بوده است لذا شکست آقای رئیسی فرصتی برای اصلاح‌طلبان ایجاد نخواهد کرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار