کد خبر: 1065758
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز وضعیت بهداشتی و سلامتی و نیز مراقبت های کرونایی زندان مرکزی تبریز را مطلوب توصیف کرد.

بابک محبوب علیلو  در حاشیه بازدید از زندان مرکزی تبریز، با بیان اینکه وضعیت بهداشتی، مراقبت های کرونایی و تامین حقوق شهروندی در زندان مرکزی تبریز مطلوب است، افزود: با تلاش و همت مسئولان زندان و همکاران حوزه نظارت بر زندان طبق برنامه کلینیک سلامت و بیماریابی، زندانیان مورد معاینه و سطح سنجی سلامت قرار گرفته و با تشکیل پرونده بهداشتی وضعیت روحی و جسمی آنان تحت مراقبت های پزشکی قرار می‌گیرد.

 وی گفت: این امر موجب مدیریت خوب بحران کرونا در زندان مرکزی شهر تبریز شده و آسیب و مشکل جدی در ایام کرونایی تاکنون در این محل رخ نداده است.

محبوب علیلو با اشاره به وضعیت زندانیان بیمار و موضوع استفاده این قبیل مددجویان از تسهیلات قانونی، گفت: زندانیان دارای بیماری صعب العلاج و یا بیمارانی که امکان درمان آنان در مجموعه بهداری زندان میسر نیست با نظر پزشک زندان و تصویب شورای طبقه بندی از مرخصی درمانی، تعلیق مجازات و سایر نهادهای ارفاقی و تسهیلات قانونی برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: زندانیان در کنار تحمل مجازات و کیفر ارتکابی به عنوان شهروندان جامعه حق دارند از خدمات بهداشتی رفاهی، اصلاحی و تربیتی در داخل زندان ها برخوردار شوند.

محبوب علیلو هدف از بازدیدهای مستمر از زندان ها را  اطلاع بی‌واسطه از وضعیت نگهداری زندانیان، اطمینان از تامین حقوق شهروندی، ارائه هر چه بهتر خدمات رفاهی و اقامتی عنوان و اضافه کرد: افرادی که به هر دلیلی محکوم به حبس شده و راهی زندان می شوند در کنار تحمل مجازات و کیفر ارتکابی، باید به عنوان شهروند از خدمات بهداشتی رفاهی، اصلاحی و تربیتی مناسب در داخل زندان ها برخوردار شوند.

وی افزود: علاوه بر بازدیدهای مدون برنامه ای، طی بازدید های غیرمترقبه وضعیت بخش های مختلف زندان تحت رصد و نظارت قرار می گیرد تا  اطمینان حاصل شود زندانیان غیر از تحمل مجازات تعیین شده، مشکل دیگری را نداشته باشند.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: زندانیان در مدت زمان تحمل حبس تحت پوشش برنامه های اصلاحی و تربیتی قرار گرفته و به مسیر بازگشت عزتمندانه به جامعه هدایت شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر