کد خبر: 1065746
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
متخصص طب ایرانی گفت: سیب، گلابی، انار شیرین و پرتقال و خیار و لیمو از میوه‌هایی هستند که بوییدن و خوردنشان در آلودگی هوا به بدن کمک کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رضایی پور متخصص طب ایرانی درباره آلودگی هوا و راهکار‌های طب سنتی برای تقویت اندام تنفسی گفت: هوای تهران بسیار آلوده است و ما که در تهران زندگی می‌کنیم باید به وضعیت مزاجی؛ تعادل هورمونی و خواب خود توجه بیشتری داشته باشیم. وقتی شب‌ها خوب نمی‌خوابیم و صبح‌ها هم دیر بیدار می‌شویم، سیستم ایمنی کاهش می‌یابد و ما بیشتر در معرض عوارض هوای بد قرار می‌گیریم.

وی بر لزوم نرمش روزانه تاکید کرد و گفت: اگرچه به خاطر کرونا و آلودگی هوا نمی‌توانیم در فضای عمومی و یا باشگاه‌ها ورزش کنیم، اما می‌توانیم در منزل نرمش منظم روزنه داشته باشیم واز ورزش‌های آنلاین استفاده کنیم و پیاده روی منظم روزانه داشته باشیم.

رضایی پور تاکید کرد: استفاده از قلیان و سیگار و خوشبوکننده‌ها و حشره کش‌ها می‌تواند عوارض بدی برای بدن داشته باشد. با استفاده از یک بخور ساده اکالیپتوس یا آب خالی می‌توان ظرفیت تنفسی را بالا برد. تهویه منزل به ویژه آشپزخانه مورد بسیار مهمی است.

وی توصیه کرد: باید از مواد غلیظ کننده خون مثل چیپس و پفک، مصرف زیاد بادمجان و گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، پاستیل و ژله و تمامی مواد غذایی که آب بدن را می‌کِشند و ایجاد یبوست می‌کنند؛ دوری کنیم. یبوست ام‌الامراض است و در شرایط آلودگی هوا باید بیشتر به آن توجه کرد.

رضایی پور یادآور شد: در عین اینکه رژیم گیاهخواری و حذف مطلق گوشت را توصیه نمی‌کنیم، مصرف زیاد گوشت را هم توصیه نمی‌کنیم و مصرف سه وعده گوشت در هفته کافی است.

وی افزود: سیب، گلابی، انار شیرین و پرتقال و خیار و لیمو از میوه‌هایی هستند که بوییدن و خوردنشان در آلودگی هوا به بدن کمک کند. بوییدن گیاهانی مثل شمعدانی، رزماری و بهارنارنج در کاهش آلودگی بدن بسیار مهم است.

متخصص طب ایرانی نوشیدن دمنوش آویشن و عناب را برای افرادی که آسم و خلط پشت حلق و سرفه‌های خلط دار و غلظت خون دارند توصیه کرد و گفت: افرادی که دارو‌های رقیق کننده خون می‌خورند، قبل از استفاده از دمنوش‌ها باید با پزشک متخصص مشورت کنند. اما نوشیدن روزانه یک فنجان دمنوش آویشن یا عناب مصرف سوء آنچنانی ندارد، ولی باید توجه داشته باشیم هر گیاهی یک دارو است و مصرف روزانه آن می‌تواند بر معده، روده یا تیروئید و دیگر ارگان‌های بدن اثر بگذارد. دمنوش‌ها را نباید به صورت مکرر و در مقادیر زیاد استفاده کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار